فتاح:

80 درصد وام‌های اشتغال‌زایی موجب خودکفایی مددجویان شده است

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه امضا تفاهم‌نامه همکاری با بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: 80 درصد از تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت‌ شده بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران منجر به خودکفایی مددجویان کمیته امداد شده است.
کد خبر: ۲۹۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ - 19June 2018

80 درصد از وام‌های اشتغال‌زایی موجب خودکفایی مددجویان شده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «پرویز فتاح» رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه همکاری خوبی میان این نهاد و بانک‌ها در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان و نیازمندان وجود دارد، اظهار داشت: این تسهیلات اثرات قابل‌ توجهی بر جامعه هدف داشته که مهم‌ترین آن خودکفایی و کارآفرینی مددجویان است.

وی با تاکید بر مقید بودن مددجویان در بازپرداخت تسهیلات دریافتی از بانک‌ها اعلام کرد: معوقه وام‌های پرداختی به جامعه هدف کمیته امداد کمتر از یک درصد است.

فتاح با اشاره به اینکه از سال 93 تا 95 بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 142 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده است، افزود: با این مبلغ ده هزار و 400 طرح اجرا شد که نتیجه آن خودکفایی بیش از هشت هزار خانوار تحت حمایت بود. در واقع 80 درصد از وام‌های اشتغال پرداخت‌ شده به ثمر نشسته است.

رییس کمیته امداد با اعلام اینکه بانک مهر ایران از 50 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ‌ شده برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد در سال گذشته 44 میلیارد و 500 میلیون تومان آن را پرداخت کرده است، افزود: خوشبختانه اعتبارات امسال نیز که معادل سال گذشته تعیین‌شده به‌طور کامل به شعب بانک مهر ایران ابلاغ‌ شده است.

وی بابیان اینکه اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با مددجویان کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی انجام‌ شده 20 درصد از این تسهیلات به نیازمندانی که تحت حمایت این نهاد نیستند پرداخت می‌شود. البته این افراد باید توسط کمیته امداد به بانک عامل معرفی شود.

«مرتضی اکبری» مدیرعامل بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران نیز درباره سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان کمیته امداد گفت: طبق این تفاهم‌نامه سقف تسهیلات فردی 20 میلیون تومان و طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای صد میلیون تومان (به ازای به‌کارگیری هر مددجو 20 میلیون تومان) است. همچنین مهلت بازپرداخت وام‌های تا سقف پنج میلیون تومان 48 ماهه و بیش از آن 60 ماهه خواهد بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار