مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

ارزش‌های دفاع مقدس باید در لایه‌های اجتماعی ترویج شوند/ ضرورت پشتیبانی قدرت سیاسی از ارزش‌های دفاع مقدس

«حجت‌الله ناصرپور» گفت: اگر ارزش‌های دفاع مقدس در لایه‌های اجتماعی و سیاسی ترویج و منتشر نشوند و از ناحیه قدرت سیاسی پشتیبانی نداشته باشند، فعالیت‌های فرهنگی به نتیجه مطلوب نخواهند رسید.
کد خبر: ۲۹۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ - 19June 2018

هدف بنیاد حفظ ارزش های بر آمده از هشت سال دفاع مقدس است/برگزاری همایش منطقه ایی در لرستان«حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع پرس در خرم‌آباد، اظهار داشت: دومین همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به میزبانی استان لرستان با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیران‌کل این بنیاد در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، معرفی جایگاه واقعی ادارات‌کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها به مسئولین محلی، به‌ویژه نمایندگان  ولی فقیه در استان ها، استانداران و مسئولین محلی با بیان اهداف و چشم‌انداز‌ها است.

ناصرپور با اشاره به برنامه‌های این همایش گفت: در این همایش جلساتی با فرماندهان ارشد، دیدار و گفت‌و‌گویی با پیشکسوتان نیرو‌های نظامی و خانواده شهید زنده «سید نورخدا موسوی» خواهیم داشت.

وی به فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مرکز محور بود، ولی امسال مقرر شد که برای ایجاد زمینه‌های لازم در تحقق اهداف بنیاد، این همایش‌ها به صورت استانی و منطقه‌ای برگزار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به استان‌های شرکت کننده در این همایش اشاره کرد و افزود: استان‌هایی که دارای مولفه‌های فرهنگی، نظامی و سیاسی مشترک هستند در این همایش حضور خواهند داشت که استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی و قم استان‌های شرکت کننده در این همایش هستند.

ناصرپور گفت: همایش‌های منطقه‌ای به منظور انتقال ارزش‌ها و تجربیات، نهادینه کردن فکر و اندیشه‌های ناب دفاع مقدس در عرصه‌ی ذهن مسئولین کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با بیان اینکه اگر این فکر و اندیشه دفاع مقدس که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «گنجینه نظام» یاد کرده است، به نسل‌های بعد منتقل نشود؛ شاهد فرسودگی نظام خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شادابی و نشاط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هنگامی دیده می‌شود که ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه جلوه‌گر شوند.

ناصرپور افزود: در این همایش رهنمود‌های سردار کارگر به اعضاء ابلاغ می‌شود و بنا به تشخیص بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ممکن است این همایش‌ها و جلسات چند ماه یک‌بار در مراکز استان‌ها برگزار شود.

وی به تاریخ برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش در روز‌های چهارم و پنجم تیرماه به‌مدت ۴۸ ساعت برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با بیان این‌که هدف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حفظ ارزش‌های بر آمده از هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: این امر مهم نیاز به کار فرهنگی همه جانبه دارد؛ لذا ما بایستی علاوه بر حفظ ارزش‌ها، آن‌ها را احیاء کنیم، زیرا با گذر زمان نیاز به بازخوانی ارزش‌ها ضروری است.

وی یاد آور شد: اگر ارزش‌های دفاع مقدس در لایه‌های اجتماعی و سیاسی ترویج و منتشر نشوند و از ناحیه قدرت سیاسی پشتیبانی نداشته باشند، فعالیت‌های فرهنگی به نتیجه مطلوب نخواهند رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها