جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان:

مقابله با هجمه‌های دشمنان یک وظیفه و تکلیف شرعی است/ مصرف‌گرایی سد راه توسعه کشور است

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: دشمن در زمینه‌های مختلف هجمه‌هایی را وارد می‌کند و به دنبال گرفتن امید به آینده از جوانان است و در این شرایط باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی به مقابله با این هجمه‌ها پرداخت.
کد خبر: ۲۹۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ - 19June 2018

مقابله با هجمه‌های دشمنان یک وظیفه و تلکیف شرعی است/ مصرف‌گرایی سد راه توسعه کشور استبه گزارش دفاع پرس از همدان، سردار «مهدی فرجی» جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در آیین افتتاحیه طرح جوانه‌های صالحین که با حضور فرماندهان نواحی، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و مجریان این طرح به صورت ویدئو کنفرانس در همدان برگزار شد، اظهار داشت: در این چند سال اخیر اجرای طرح جوانه‌های صالحین اثربخش بوده که امیدواریم بتوانیم کار را در ادامه نیز به نحو مطلوب به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه سپاه اجرای طرح جوانه‌های صالحین را به عنوان یک تکلیف شرعی انجام می‌دهد، افزود: امروز با توجه به هجمه‌های مختلف دشمن، سپاه پاسداران جدا از وظیفه سازمانی خود، تکلیفی در راستای مقابله با این هجمه‌ها بر عهده دارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان اجرای طرح جوانه‌های صالحین را اقدامی اثربخش برای مقابله با هجمه‌های مختلف دشمن دانست و یادآور شد: در گذشته دشمن به صورت مستقیم و مستقل به دشمنی علیه ملت ایران می‌پرداخت اما امروز ترکیبی ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن در زمینه‌های مختلف اعم از اطلاعاتی، امنیتی، اجتماعی، اقتصاد، رسانه و فضای مجازی هجمه‌هایی را وارد می‌کند به خصوص در عملیات روانی که به دنبال گرفتن امید به آینده از جوانان است و در این شرایط باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی به مقابله با این هجمه‌ها پرداخت.

سردار فرجی با بیان اینکه طرح جوانه‌های صالحین در 197 پایگاه بسیج در سطح استان اجرایی می‌شود، افزود: 119 پایگاه در رده‌های بسیج محلات برادران و 78 پایگاه ویژه خواهران در شهرستان‌های مختلف مجری طرح جوانه‌های صالحین در استان هستند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در 10 شهرستان استان تصریح کرد: علاوه بر مسئولیت و تکالیف سازمانی، این طرح به صورت جهادی و انقلابی اجرا خواهد شد و هیچ گونه نگاه سیاسی در اجرای طرح وجود ندارد بلکه تنها تحقق یافتن اهداف طرح و کسب رضایتمندی خانواده‌ها و افراد شرکت‌کننده در طرح برای ما مهم است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه طرح جوانه‌های صالحین از یکم تیرماه تا 25 شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت: آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، موضوعات اعتقادی، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، رشته‌های هنری، ورزشی و برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی از جمله برنامه‌های اجرایی در طرح جوانه‌های صالحین است.

وی همچنین با بیان اینکه 90 درصد اجرای طرح به عهده بسیجیان است، خاطرنشان کرد: بسیجیان این طرح را به صورت جهادی اجرا می‌کنند و سپاه تنها هماهنگ کننده آن است.

سردار فرجی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را از اهداف اصلی اجرای طرح برشمرد و بیان داشت: سپاه به دلیل وظیفه دفاع از انقلاب، باید زمینه‌هایی را ایجاد کند که نیاز به دفاع نباشد ضمن اینکه ما خارج از مرزها تا سواحل مدیترانه انقلاب را به خوبی صادر کرده‌ایم و در داخل کشور نیز نیاز است که نوجوانان و جوانان را با شعارهایی که مقام معظم رهبری در طول 10 سال اخیر بر آن تاکید داشته‌اند آشنا کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی و نامگذاری شعار سال بر نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی در راستای مصرف کالای داخلی تاکید کرد و ادامه داد: باید این موضوع را به صورت دقیق دنبال کنیم و در سبک زندگی خانواده‌ها آن را ترویج دهیم که البته این مهم در اجرای طرح جوانه‌های صالحین به جد دنبال می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی در راستای ایجاد اقتصادی پویا نیز تاکید کرد و یادآور شد: با وجود اینکه در کشور سوریه حداقل 6سال جنگ وجود دارد و همه انتظار این را داشتند که یک اقتصاد نابودی داشته باشند، اما ارزش پول سوریه چندین برابر پول کشور ایران است چرا که مردم سوریه از کالای تولید داخل خود حمایت می‌کنند و آن را عاملی اثربخش در رهایی از دست استکبار می‌دانند.

وی مصرف‌گرایی در کشور را سد راه توسعه کشور دانست و بیان داشت: نوع مصرف ما با بسیاری از کشورهای متفاوت است و در داخل کشور مشکلاتی ایجاد کرده که باید برای رفع این مشکل مردم را به شکلی تربیت کرد که به این موضوع توجه کنند ضمن اینکه در اجرای طرح جوانه‌های صالحین به این مهم پرداخته خواهد شد.

سردار فرجی در پایان با بیان اینکه 15 هزار جوان در این طرح شرکت خواهند کرد، گفت: اگر افراد شرکت کننده در طرح جوانه‌های صالحین به خوبی تربیت شوند سفیران خوبی برای خانواده و جامعه نیز خواهند بود تا با آشنا شدن با مسائلی که به کشور آسیب می‌زند مقابله کنند و آن را ترویج دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار