نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

کاربرد سلاح در دین اسلام را خدا تعیین می‌کند

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: در دین مبین اسلام این‌طور نیست که سلاح را به هر هدف پستی بکار بگیرند؛ چراکه این کاربرد توسط خداوند تعیین می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ - 19June 2018

در دین اسلام کاربرد سلاح را خدا تعیین می کندبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، امروز (سه‌شنبه) در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید «مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع)» بیرجند، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ایران با سایر نقاط دنیا تفاوت‌های زیادی دارند و اگرچه ظاهرش این است که تفاوت کمی دارد، اما باطنش ۱۸۰ درجه فرق دارد.

وی افزود: نیرو‌های مسلح از بعثت پیغمبران بازوی پیامبران و اوصیای پیامبران بودند و سپس بازوی نواب خاص و عام آن‌ها قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: در دین مبین اسلام این‌طور نیست که سلاح را به هر هدف پستی به‌کار بگیرند؛ چراکه این کاربرد توسط خداوند تعیین می‌شود.

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: تفاوت زیادی در کاربرد سلاح با دیدگاه اسلامی و دیدگاهی که نیرو‌های مسلح دیگر نقاط دنیا دارند وجود دارد؛ چراکه آن‌ها هیچ منطقی در استفاده از سلاح ندارند.

وی ضمن اعلام اینکه بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا به ۵۰ کشور دنیا برخلاف مقررات بین‌المللی حمله کرده است، گفت: این سلاح برای حفظ مردم، جامعه و ارزش‌ها و در واقع حافظ است و با کسی که سلاحش برای سلب امنیت انسان‌ها است خیلی فرق می‌کند و قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: آن‌جایی که یک اندیشمند و حکیم حرف می‌زند؛ اگرچه زیرساخت حرفش محکم است، اما باید با بازوی توانمند مدافعان حق جایگاه حقش مستحکم شود.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که امنیت محصولی است که قابل تولید است، گفت: در دنیایی که هیچ حساب کتابی ندارد اسرائیل را تنها کشور دموکراتیک خاورمیانه می‌دانند و ۷۰ سال قتل و غارت می‌کند، اما فلسطینی را که قربانی می‌دهد می‌گویند تروریست است.

وی افزود: در مهد حقوق بشر دنیا که خودشان ادعا می‌کنند آمریکا است، ۴۰ میلیون آدم گرسنه و زیر خط فقر در وجود دارد که جرئت حرف زدن ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در فرانسه کسی اگر به پیغمبران جسارت کند آزادی بیان است، اما انتقاد علیه سیاست‌های آن‌ها مجازات دارد.

امنیت در جمهوری اسلامی ایران، یک محصول توحیدی است

حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که امروز امنیت ایران با دیگر نقاط دنیا قابل مقایسه نیست؛ چراکه یک محصول توحیدی است، یادآور شد: سلاحی که نیروی نظامی در کشور جمهوری اسلامی ایران در دست می‌گیرد برای این نیست که ظلم کند و راهکارش را در بصیرت می‌بیند که باید به وسیله آن بر زورگویان عالم غلبه کند.

وی نیرو‌های مسلح کشور را نیرو‌هایی مردمی دانست و گفت: وقتی تهاجم‌های دنیا در جنگ هشت ساله اتفاق افتاد، مردم ما نیرو‌های مسلح خود را تنها نگذاشتند و دوشادوش آن‌ها جنگیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با مخاطب قرار دادن نیرو‌های مسلح حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: شما فرماندهان حضرت مهدی (عج) است که در غیابش نایب برحقش امام خامنه‌ای این وظیفه را مدیریت می‌کند که ان‌شاءالله چشمتان به آن جمال بی‌مثال و فرمانده کل روشن شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها