واکنش امارات به تماس تلفنی امیر قطر و روحانی

وزیر مشاور در امور خارجه امارات به تماس تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور ایران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۹۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ - 19June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات که کشورش به همراه سه کشور دیگر (عربستان، مصر و بحرین) یک سال است، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند، به تماس تلفنی «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران واکنش نشان داد.

قرقاش در صفحه توییتر خود در این باره نوشت: «تماس قطر و ایران در عالی‌ترین سطح و توافق دیدگاه چیز عجیبی نیست بلکه تنها انتقال از مرحله غیرعلنی به علنی است.»

وی مدعی شد که تماس امیر قطر و روحانی در راستای رویکرد فرصت‌طلبانه برای حمایت از جنبش انصارالله یمن و مواضعی از این دست است که البته شهروندان قطری راضی به آن نیستند.

این مقام اماراتی همچنین نوشت: «تصور نمی‌کنم که شهروند قطری از حمایت دولت این کشور از حوثی‌ها و یا نزدیکی روابط با تهران راضی باشد همچنانکه قبلا نیز به عادی‌سازی روابط با اسرائیل و یا روابط با حزب‌الله راضی نشد و جدا شدن قطر از محیط اطراف آن نیز نتیجه رویکردهای سیاسی رهبران قطر است.»

امیر قطر روز دوشنبه (دیروز 28 خرداد ماه) در تماس تلفنی با روحانی ضمن تبریک عید سعید فطر، مسائل منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داد.

چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) از یکسال قبل روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را به روی این کشور بسته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها