پوستر سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران

پوستر سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران از سوی معاونت روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۲۹۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ - 19June 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، معاونت روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت 31 خرداد، سالروز شهادت مصطفی چمران پوستری را در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران منتشر کرد. جهت دریافت فایل چاپی می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

پوستر سالروز شهادت مصطفی چمران

مصطفی چمران در سال 1311 در تهران، خيابان پانزده خرداد، بازار آهنگرها، سرپولک متولد شد. او در سال 1336 در رشتة الكترومكانيک از دانشکده فنی تهران فارغ‌ ‏التحصيل شد و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. چمران مدرک دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما را با ممتازترین درجه علمی از دانشگاه برکلی آمریکا دریافت کرد.

همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی وی به ایران آمد و پس از حوادث کردستان در تهران حضور یافت و از سوی امام خمینی (ره) به سمت وزیر دفاع منصوب شد. چمران در 31 خرداد 1360 که برای سرکشی، معرفی و توجیه فرمانده جدید محور به جای «ایرج رستمی» به منطقه جنگی دهلاویه رفته بود، در خط مقدم نبرد، بر اثر اصابت ترکش خمپاره 60 دشمن به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار