اسماعیلی:

«محمد ثلاث» هیچ‌گاه رانندگی اتوبوس را انکار نکرد

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: محمد ثلاث هیچ‌گاه انکار نکرد که پشت اتومبیل نبوده است.
کد خبر: ۲۹۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ - 19June 2018

«محمد ثلاث» هیچ‌گاه رانندگی اتوبوس را انکار نکردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «غلامحسین اسماعیلی» رییس کل دادگستری استان تهران در جمع خبرنگاران درباره پرونده محمد ثلاث راننده‌ای که در حادثه خیابان پاسداران سه مامور نیروی انتظامی را با اتوبوس زیر گرفت و به شهادت رساند، اظهار کرد: برای متهم پرونده شخصیت تشکیل و به پزشکی قانونی اعزام و سلامت روحی و روانی او مورد تایید پزشکی قانونی قرار گرفت.

اسماعیلی گفت: خانم وکیلی که این روزها با ادعای وکالت از محکوم علیه دادگاه بی گناهی او را سر داده اصلا در فرایند دادرسی در دادسرا و دادگاه و مرحله فرجام خواهی در دیوان عالی کشور، وکیل این فرد نبوده و پرونده را مطالعه نکرده است و از جزییات پرونده اطلاع ندارد و بعد از قطعیت دادنامه با محکوم‌علیه، ملاقات و از او وکالت گرفته و بر مبنای آن از دیوان عالی کشور تقاضای اعاده دادرسی کرده و دیوان نیز بعد از بررسی، قرار رد درخواست اعاده دادرسی را صادر کرده است.

رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وکیل ثلاث مدعی شده از فرمان اتومبیل انگشت نگاری نشده است، افزود: از نظر موازین قضایی گاهی اوقات تعبیر به این می‌کنیم که اقرار شاه دلیل است؛ در این پرونده اولاً اقرار مکرر خود متهم را داشتیم و به لحاظ اهمیت و نقش و جایگاه اقرار اگر به سراغ جمع‌آوری هیچ دلیل دیگری نمی‌رفتیم، همین کفایت می‌کرد اما علاوه بر آن در جلسه دادگاه علنی و حضور خبرنگاران شهود در جلسه دادگاه شهادت دادند که هم در فیلم و هم در صورت جلسه دادگاه ثبت و ضبط شده است. علاوه بر آن بازسازی صحنه توسط خود متهم را داشتیم و هیچ‌گاه متهم انکار نکرد که پشت اتومبیل نبوده و این جنایت را نیافریده تا بخواهیم انگشت‌نگاری کنیم.

وی افزود: حتی دروغ گفتند که چرا جلسه دادگاه علنی برگزار نشده است در حالی که دادگاه با حضور خبرنگاران و مردم به صورت علنی برگزار شد.

اسماعیلی همچنین درباره ماجرای زمینی 10 هزار متری در لواسان توسط یکی از مقامات کشور اظهار کرد: در رابطه با موضوع ویلای لواسان صرف نظر از صحت و سقم این موضوع، آنچه ما قطعاً به عنوان دستگاه قضایی اعلام می‌کنیم این است که تا امروز از ناحیه نهادی که مالکیت قانونی ملک مذکور را داشته هیچ درخواست و دادخواستی مبنی بر تخلیه، خلع ید و رفع تصرف به مرجع قضایی در تهران و حوزه لواسان واصل نشده و در نتیجه از ناحیه دستگاه قضایی هیچ حکم و دستوری در این جهت صادر نشده است.

وی اضافه کرد: این ادعا که با مماشات دستگاه قضایی در اجرای حکم تصرف ادامه یافته، کذب است و ناشی از بی اطلاعی اظهارکنندگان این ادعاست و تاکنون چنین حکمی از سوی دستگاه قضایی صادر نشده چون تقاضایی نبوده است.

رییس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: البته قبل از حضور در این جلسه، ساعت 14 و 30 دقیقه امروز دادخواستی از نهاد ذی ربط مبنی بر رفع تصرف از این ملک به حوزه قضایی لواسان واصل شده است.

اسماعیلی ادامه داد: با شنیدن این خبر دستور اکید صادر کرده بودم که در صورت وصول چنین تقاضایی با سرعت و دقت رسیدگی صورت گیرد. با رعایت موازین قانونی برای هفته آینده تعیین وقت شده تا دادگاه نسبت به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار