صحرایی:

کتاب زندگی شهید اسکندری ممکن است در چند جلد منتشر شود

اکبر صحرایی از نگارش بیش از 80 درصد کتاب تازه‌اش خبر داد و گفت: بیش از ۳ سال است که نگارش زندگی‌نامه شهید اسکندری، یکی از شهدای مدافع حرم، را در دست دارم و احتمال می‌دهم کتاب زندگی‌نامه این شهید در چند جلد منتشر شود.
کد خبر: ۲۹۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ - 19June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «اکبر صحرایی» نویسنده در گفت‌وگویی با بیان اینکه در مراحل پایانی نگارش زندگی‌نامه شهید اسکندری، شهید مدافع حرم به سر می برد، اظهار کرد: بیش از 3 سال است که نگارش زندگی‌نامه شهید اسکندری، یکی از شهدای مدافع حرم، را در دست دارم و احتمال می‌دهم کتاب زندگی‌نامه این شهید در چند جلد منتشر شود. در حال حاضر 80 درصد از تالیف این اثر به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: شهید اسکندری، 8 سال در جنگ تحمیلی حضور داشت و 15 بار مجروح شد. ایشان در اکثر عملیات‌های دفاع مقدس حضور پیدا کرد و پس از به وجود آمدن ناآرامی‌ها در سوریه و جنایات داعش در این کشور، به آنجا رفت و در همان‌جا هم به درجه رفیع شهادت رسید. زندگی این شهید ابعاد داستانی بسیاری دارد و جای جای زندگیش سرشار از وقایع مهم انسانی و تاریخی است.

این نویسنده همچنین در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از خوانش آثار ادبی و انتشار فایل‌های صوتی آن در رادیو و فضاهای مجازی بدون اجازه مولف، گفت: مطلع شدم که چندی پیش رادیو نمایش کتاب «حافظ هفت» را به صورت نمایشی خوانش کرده است. با مسئولان سوره مهر در این باره صحبت کردم و اعتراض خود را به گوششان رساندم. بسیاری از ناشران معتقدند که این گونه ارائه اثر به فروش آن کمک می کند، در حالی که معتقدم در کشور ما این‌گونه نیست و بالعکس تاثیر منفی در فروش اثر خواهد داشت.

صحرایی خاطرنشان کرد: متاسفانه در نمایشگاه کتاب تهران نیز با آثار من برخورد درستی نشد و آن‌گونه که انتظار داشتم بر روی این آثار تبلیغ نشد و این‌گونه رفتارها نویسنده را دلسرد می‌کند.

اکبر صحرایی نویسنده معاصر است که با نگارش رمان «حافظ هفت» در پنجمین دوره جایزه جلال آل احمد عنوان برگزیده را از آن خود کرد. وی در پنجمین جشن فرهنگ فارس، با مجموعه داستان «خمپاره‌های خواب‌آلود»، جایزه اول داستان را کسب کرد.

دیپلم افتخار و برنده قلم بلورین نهمین دوره جشنواره مطبوعات ایران بخش دفاع مقدس در سال1381، برگزیده نخستین دوره جایزه ادبی اصفهان سال 1382 بخش داستان کوتاه، برگزیده داستان‌های جنگ سال 1382 به انتخاب انجمن قلم ایران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برگزیده مجموعه کتاب داستان دومین دوره جایزه ادبی صادق هدایت سال 1382 بخشی از جوایز صحرایی در جشنواره‌های مختلف است.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری

نظر شما
پربیننده ها