بزرگداشت مرحوم ابوترابی و شهدای آزاده_/ 2

موحدی کرمانی: جامعه نباید فداکاری شهدا و آزادگان را فراموش کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: این انقلاب با فداکاری شهدا و آزادگان به ثمر رسیده و جامعه نباید این فداکاری‌ها را فراموش کند.
کد خبر: ۲۹۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ - 19June 2018

موحدی کرمانی: جامعه نباید فداکاری شهدا و آزادگان را فرامکش کندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آیت الله موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در مراسم بزرگداشت سید آزادگان و گرامیداشت شهدای غریب آزاده که امروز سه‌شنبه 29 خردادماه در تالار اندیشه سوره مهر برگزار شد، حضور در این محفل را درس دانست و اظهار داشت: من از خودم خجالت می کشم که اگر این اسرا و این شهدا و بزرگان بهشت بروند جای من و امثال من کجاست. جای کسی که فریب دنیا را خورده کجاست.

وی افزود: چه خون ها ریخته و چه انسان هایی شکنجه دیدند تا این انقلاب پیروز شد. باید قدری جامعه به خود بیاید. در کرمانشاه امام جمعه بودم که مجروحین را میاوردند و به دیدارشان می رفتم. به من آدرس مجروحی را دادند اما از دور چیزی ندیدم نزدیک رفتم دیدن نوجوانی 15 ساله از زیر پتو بیرون آمد انقدر حجم بدنش کم بود فکر می کردم کسی روی تخت نیست. دوستانم گفتند این نوجوان نه دست و نه پا دارد و هر 2 دست و 2 پا قطع شده به او بشارت دادم. به من گفت من مقبول نشدم و رفوزه شدم خدا من را قبول نکرد، اشاره به عکس بالای سرش کرد و برادر شهیدش را نشان داد و گفت این قبول شده است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه این انقلاب با فداکاری این ها به ثمر رسیده و جامعه نباید این فداکاری ها را فراموش کند تصریح کرد: دختری را دیدم که گفت خواستگاران زیادی دارم ولی منتظرم جانبازی به خواستگاری من بیاید. به من گفت اگر جانبازی مراجعه کرد هرچه جانبازی اش بیشتر باشد از نظر من مورد قبول تر است. 

وی تصریح کرد: مادامی که جامعه ما از نمونه های سید اسرا را داشته باشد قوی خواهد بود. او صدامی ها را تحت تاثیر قرار می داد. آنچه اسلام را پیروز کرد همین محبت ها بود. پیامبر در جزیره العرب چه چیزی داشت که انسان هایی فداکار و عاشق خدمت و شهادت را تربیت کرد. 2 عامل موجب پیروزی حق می شود یکی اخلاق خوب و دیگری سخاوت و بخشش. جامعه را نصیحت کنید، مسوولین را نصیحت کنید تا فضایل در جامعه زنده باشد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار