امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر لبنان در تهران:

جمهوری اسلامی ایران از وحدت ملی لبنان حمایت می‌کند

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با سفیر لبنان در تهران بر اهمیت جایگاه لبنان در خط مقاومت تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱ - 19June 2018

جمهوری اسلامی ایران از وحدت ملی لبنان حمایت می کندبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، حسن محمد عباس سفیر جدید لبنان در تهران ظهر امروز (سه‌شنبه، ٢٩ خرداد) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل دیدار گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی مجدد از برگزاری انتخابات موفقیت آمیز در لبنان اظهار داشت: برگزاری انتخابات پارلمانی و تقویت ثبات سیاسی در لبنان پیام مهمی را به سراسر منطقه صادر کرد و مقاومت پیروزی سیاسی تازه ای به دست آورده است.

وی با تاکید بر سطح خوب روابط پارلمانی دو کشور در انتخابات مجلس نمایندگان لبنان را می توان حماسه مردمی دانست،  افزود: رهبران لبنانی با درک صحیح و درست بالی این مرحله را مدیریت کردند. مردم نیز به طرح ثبات رای دادند و همه کسانی که شریک این مسیرند، پیروز هستند.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ امنیت و ثبات لبنان بعنوان یک کشور بسیار مهم خاورمیانه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با لبنان روابط راهبردی و ممتاز است. لبنان جزء مهمی از مقاومت و در خط مقدم مقاومت بوده و جمهوری اسلامی ایران از وحدت ملی لبنان حمایت می کند.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در ادامه با اشاره به نقش آفرینی رفتارهای غیرسازنده رییس جمهوری امریکا و هم پیمانانش در منطقه گفت: گروهکهای تروریستی از جمله داعش در منطقه زاییده سیاست های مثلث آمریکایی - سعودی - تل آویو در منطقه هستند.

امیرعبداللهیان در پایان با استقبال از توسعه روابط فیمابین اظهار داشت: با توجه به روابط سیاسی خوب دو کشور باید از ظرفیتهای اقتصادی و بازرگانی فیمابین به ویژه در حوزه برق و نیرو بهره برد.  

حسن محمد عباس سفیر جدید لبنان در تهران نیز در این دیدار خاطر نشان کرد: لبنان مصمم است روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را در همه زمینه ها گسترش و توسعه دهد. روابط خوب پارلمانی در کشور بازتاب روابط مستحکم دو ملت ایران و لبنان است.

وی ضمن ابراز امیدواری حل مشکلات موجود در منطقه از جمله سوریه خاطر نشان کرد: با توجه به نقش سازنده ایران در برقراری ثبات در منطقه همکاری های دو کشور ایران و لبنان تاثیر بسزایی در برقراری آرامش و ثبات در کل منطقه ایفا خواهد کرد.

لازم به ذکر است حسن محمد عباس از بهمن ماه سال گذشته ماموریت خود در تهران بعنوان سفیر جدید لبنان در | ایران را آغاز کرده است.

پیش از این فادی حاج علی بعنوان سفیر در ایران مشغول فعالیت بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار