سردار اشتری:

پلیس در مبارزه با جرائم خشن و مسلحانه به هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آید

فرمانده ناجا با تاکید بر برخورد بدون اغماض و مقتدارانه با جرائم خشن و مسلحانه، گفت: وقتی مجرمی سلاح بر دست گرفته، یا باید به دست قانون سپرده شود یا در همان صحنه به هلاکت برسد.
کد خبر: ۲۹۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ - 20June 2018

پلیس با مخلان امنیت قاطعانه برخورد می‌کند/ روند مقابله با کالای قاچاق و ارز رو به رشد استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا در گردهمایی رؤسای پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: در خصوص مبارزه با کلای قاچاق و ارز که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در پلیس آگاهی است، از لحاظ ریالی افزایش ۴۰ درصدی داشتیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای امسال تاکیدات زیادی بر استفاده از کالای داخلی داشتند، دستگاه‌ها باید سهم خود را در برخورد با کالای قاچاق و ارز بشناسند و در این راستا همگام با پلیس عمل کنند.

فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه پلیس در جرائم خشن و مسلحانه به هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آید، گفت: پلیس برنمی‌تابد که یک شخص با سلاح نظم و امنیت جامعه را برهم بزند؛ لذا ما با قاطعیت با آن شخص برخورد خواهیم کرد.

سردار اشتری افزود: اولویت‌های نیروی انتظامی در ابتدای امسال مشخص شده است؛ مهم‌ترین اولویت‌های پلیس آگاهی ناجا مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با جرایم خشن، مبارزه با سرقت و مبارزه با جرائم اقتصادی است.

فرمانده ناجا در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی باید با اشراف اطلاعاتی بر مرزها، گلوگاه‌ها و انبارهای داخلی، عرصه را بر قاچاقچیان کالا و ارز تنگ کنند.

وی ادامه داد: روند مقابله با قاچاق کالا و ارز رو به رشد است؛ اما ایده‌ال ما نیست و تا رسیدن به نقطه ایده‌ال فاصله داریم.

سردار اشتری افزود: در مجموعه پلیس هیچ‌گونه کوتاهی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پذیرفتنی نیست و مجموعه پلیس آگاهی ناجا به خصوص استان‌های مرزی باید تلاش خود را بیشتر کنند.

سردار اشتری با اشاره به بانک‌های اطلاعاتی پلیس آگاهی ناجا، اظهار داشت: باید استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در ناجا متمرکز شود و با یک طبقه‌بندی خاصی در اختیار ماموران و کارآگاهان قرار گیرد تا قدرت پلیس ارتقا یابد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: روش‌های سنتی نمی‌تواند در این مقطع به ما پاسخ دهد و باید از روش‌های جدید، تکنولوژی و ظرفیت‌های نوین استفاده کنیم.

این مقام ارشد ناجا اعلام کرد: باید همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، بانک‌های اطلاعاتی خود را در اختیار پلیس قرار دهند تا پلیس قدرت پیش‌بینی و پیشگیری خود را ارتقا دهد؛ چرا که معتقدیم پیشگیری بر اقدامات انتظامی مقدم است.

وی در خصو جرائم خشن و مسلحانه گفت: اگرچه تعداد جرائم خشن و مسلحانه کم است؛ اما مردم را نگران می‌کند و این موارد در شان کشور و مردم عزیز ما نیست.

فرمانده ناجا اعلام کرد:‌ ما با قاطعیت و اقتدار با جرائم خشن و مسلحانه برخورد می‌کنیم و باید ماموران ما با آموزشی که فراگرفته‌اند به موقع در صحنه حاضر شده و برخورد کنند تا متهم از دست‌شان فرار نکند.

سردار اشتری تصریح کرد: اصلا قابل قبول نیست کسی که سلاح به دست گرفته و به مردم حمله کرده و سرقت به عرف انجام داده فرار کند؛ یا باید به دست قانون بیفتد یا باید در همان مهلکه به هلاکت برسد.

وی اظهار امیدواری کرد که دستگاه قضایی باید در برخورد با این پرونده‌ها سرعت بیشتری به خرج داده و مجرمان را به سزای اعمال خود برسانند تا و مایه عبرت دیگران شود.

فرمانده ناجا اعلام کرد: پلیس در جرائم خشن و مسلحانه به‌هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید و از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند.

عالی‌ترین مقام کشور در خصوص جرائم اقتصادی گفت: ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت از تخلفات اندک افرادی که دستشان به جایی می‌رسد و سوء استفاده می‌کنند بگذریم بر اساس قانون آن‌ها را شناسایی کرده و برخورد می‌کنیم.

سردار اشتری گفت: کسانی‌که دسترسی به بیت‌المال دارند و قدرت جابجایی اموال داشته و سوءاستفاده می‌کنند مطمئن باشند پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ ناجا با مخلان نظم در عرصه اقتصادی با قاطعیت برخورد می‌کند و نباید در این زمینه چشم پوشی کرد.

سردار اشتری گفت: برای ما افراد، گروه‌ها و جناح ملاک نیست بلکه برای ما ملاک فقط قانون است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها