سردار مقیمی خبر داد؛

دستگیری ۸۹ دلال بازار ارز/ در معدوم کردن کالاهای قاچاق ناکام بوده‌ایم

رئیس پلیس آگاهی ناجا در گردهمایی فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور با اشاره به آشفته بازار ارز، گفت: تا کنون ۸۹ نفر از دلالان بازار ارز دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۲۹۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ - 20June 2018

۸۹ نفر از دلالان بازار ارز تاکنون دستگیر شده‌اندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس آگاهی ناجا در گردهمایی رؤسای پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور با اشاره به برنامه‌های این یگان در سال ۹۷ اظهار داشت: توسعه کیفی و کمّی ماموریت‌ها، کاهش ۵۰ درصدی زمان ارائه خدمات و کاهش 10 درصدی سالیانه جرائم از اهداف کلان پلیس است.

وی در ادامه در خصوص اولویت‌های پلیس آگاهی ناجا در سال ۹۷ گفت: مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با سرقت و جرائم خشن و جرائم اقتصادی از اولویت‌های مهم پلیس آگاهی ناجا است.

سردار مقیمی درخصوص برنامه‌های سال ۹۶ پلیس آگاهی ناجا نیز افزود: برگزاری ۴۰ جلسه کارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، راه‌اندازی ۱۷ ایستگاه ایست و بازرسی و راه اندازی سیستم‌های پایشی مکانیزه‌دار از جمله برنامه‌های برگزار شده در پلیس آگاهی ناجا بوده است.

وی با اشاره به ۳۱ مرحله طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق ارز خاطرنشان کرد: ۸۹ نفر از دلالان بازار ارز تاکنون دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به معدوم کردن کالاهای قاچاق، اظهار کرد: پلیس آگاهی ناجا با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص معدوم کردن کالاهای قاچاق مکشوفه مکاتبات بسیاری با مسؤولان کشور انجام داد؛ ولی متاسفانه موفقیت چشم‌گیری در این بخش نداشتیم و علی‌رغم یکی دو بار معدوم شدن این کالاها شاهد تاثیر چشمگیر آن در جامعه نبوده‌ایم.

سردار مقیمی با اشاره به دستاوردهای پلیس آگاهی در بخش مبارزه با جرائم جنایی، گفت: طی سال گذشته چندین پرونده قتل زنجیره‌ای، سرقت مسلحانه از بانک‌ها و تجاوزهای سریالی و زنجیری کشف شد و همکاران ما در یکی دو استان و چند شهر بزرگ که چنین جرائمی رخ داده بود موفق به دستگیری مجرمان شدند.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال تلاش همکاران ما در معاونت مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی 2 هزار و 500 نفر در پرونده‌های مرتبط با قتل، ‌هزار و 400 هزار نفر متجاوز و 700 نفر سارق مسلح دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه در خصوص برخورد پلیس آگاهی با جرائم اقتصادی گفت: به دنبال تلاش‌های انجام شده در این بخش شاهد رشد پرونده‌های مکشوفه در سال گذشته بودیم و کشف پرونده‌های زمین‌خواری به میزان 20 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش کشف پرونده‌های فرار مالیاتی از افزایش کشفیات پرداخت تسهیلات غیرمجاز به میزان 59 درصد خبر داد و گفت: علاوه بر این موارد در پرونده‌های ویژه نیز عملکرد قابل توجهی داشتیم و 153 هزار میلیارد ریال ارزش پرونده‌های این بخش بوده است.

سردار مقیمی در بخش دیگری از سخنانش افزود: طی سال‌های گذشته 9 فقره قاچاق سازمان‌یافته و 56 هزار پرونده جعل و کلاهبرداری کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تیم‌های DNI «تشخیص هویت پلیس آگاهی» آمادگی حضور در صحنه‌های مختلف در سراسر کشور را دارند از مشارکت این تیم‌ها در حوادث مهم سال گذشته از جمله سقوط هواپیما، زلزله کرمانشاه و عملیات تروریستی خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به ثبت 37 میلیون چهره‌، بانک اطلاعاتی چهره‌نگاری پلیس آگاهی در مجموعه تشخیص هویت تقریبا تکمیل شده و ما امروز می‌توانیم بگوییم که توانسته‌ایم از اثر انگشت باقیمانده در صحنه جرم نمونه پروفایل ژنتیکی استخراج کنیم که در دنیا کم سابقه است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار