امروز صورت گرفت؛

موافقت مجلس با «اصلاح سهمیه ایثارگران در دانشگاه‌ها»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص سهمیه ایثارگران در دانشگاه‌ها موافقت کردند.
کد خبر: ۲۹۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ - 20June 2018

موافقت مجلس با ماده واحده «اصلاح سهمیه ایثارگران در دانشگاهها»به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 30 خردادماه) مجلس شورای اسلامی بررسی جزئیات طرح اصلاح بند «الف» ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه که روز گذشته کلیات آن به تصویب نمایندگان رسیده بود، در دستورکار قرار گرفت و ماده واحده آن به تصویب مجلس رسید، اما 2 تبصره ماده واحده به دلیل مغایرت با برنامه ششم توسعه و نیاز به دوسوم آرای نمایندگان به تصویب نرسید و با توجه به حجم بالای پیشنهادات اصلاحی، برای بررسی و تعیین تکلیف به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت.

بر اساس ماده واحده این طرح، «سهمیه ورود به دانشگاه‌ها با پنج درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه به 30 درصد افزایش می‌یابد».

دو تبصره‌ای هم که از تصویب مجلس بازماند و برای بررسی پیشنهادات الحاقی به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت، به این شرح است:

«تبصره یک: در صورتی که سهمیه 25 درصد ایثارگران تکمیل نگردد و پنج درصد سهمیه اختصاصی همسران و جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، پاسخگوی متقاضیان واجد شرایط نباشد، دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25 درصد ایثارگران را مازاد بر پنج درصد مذکور به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

تبصره دو: در صورت تصویب جزئیات این تبصره کسب حداقل 80 درصد حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان (آخرین فرد پذیرفته شده، گزینش آزاد در هر کد رشته محل) برای تمامی رشته محل‌ها الزامی می‌باشد. این میزان در مورد برخی رشته‌های گروه علوم تجربی (مشتمل بر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و دستیاری پزشکی) و برخی رشته‌های گروه علوم ریاضی (مشتمل بر فنی و مهندسی) در آزمون سراسری و در تمامی رشته محل‌های کلیه مقاطع تحصیلات تکمیلی 85 درصد حد نصاب شرایط علمی است».

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار