کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اصلاح سهمیه امتیازی برای ایثارگران در پی ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبعیض در میان فرزندان ایثارگران عین ناعدالتی است، گفت: اصلاح ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه برای رزمندگان و ایثارگران هیچ دستاوردی ندارد و امتیازی برای آنها محسوب نمی‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ - 20June 2018

/«جبار کوچکی‌نژاد» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به طرح اصلاح سهمیه ایثارگران در دانشگاه‌ها که در دستورکار دیروز نمایندگان مجلس قرار گرفته بود، اظهار داشت: این طرح برای رزمندگان و ایثارگران که سالیان سال در جبهه‌ها در مقابل بدخواهان نظام و انقلاب جهاد کردند، هیچ دستاوردی ندارد و امتیازی برای آنها محسوب نمی‌شود.

وی در ادامه، سهمیه ورود به دانشگاه‌ها با پنج درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و جانبازان زیر 25 درصد را باعث خالی شدن ظرفیت‌ها دانست و افزود: چرا باید میان رزمنده‌ای که 80 ماه در جبهه‌ها حضور داشته و به 15 درصد جانبازی نائل آمده با رزمنده‌ای که با 2 ماه حضور در منطقه 70 درصد جانبازی دارد، تفاوت وجود داشته باشد؟ چرا باید میان فرزندان ایثارگران و رزمندگان تبعیض قائل شد؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تغییر در ساختار سهمیه ایثارگری را عین ناعدالتی عنوان کرد و گفت: خدمت به فرزندان ایثارگران در واقع خدمت به تمام کسانی است که برای امنیت، رفاه و اقتدار امروز کشورمان در طول جنگ تحمیلی از هیچ اقدامی دریغ نکردند؛ لذا با تصمیمات و اقدامات غیرمنطقی موجبات رنجش یادگاران دفاع مقدس را فراهم نکنیم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به مهم‌ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی در خصوص خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه اقدامات ارزشمندی برای حل و فصل مشکلات پیش روی جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا اندیشیده شده است، که با اجرای دقیق آنها می‌توانیم قدم موثری در جهت بهبود وضعیت زندگی آن‌ها برداریم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها