یادداشت/ سرهنگ «احمد حسینی»

شهید «چمران» نمونه برجسته علم، جهاد و شهادت

۳۱ خرداد سالروز شهادت «مصطفی چمران» فرصتی است مغتنم تا از جلوه‌های باشکوه علمی، جهادی، بصیرت، معنویت، عرفان، اخلاص و ایثار این شهید بزرگوار دوباره یاد شود.
کد خبر: ۲۹۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ - 23June 2018

شهید چمران؛ نمونه برجسته علم و جهاد و شهادتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در یادداشت سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به مناسبت فرارسیدن ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید آمده است: ۳۱ خرداد سالروز شهادت «مصطفی چمران» فرصتی است مغتنم تا از جلوه‌های باشکوه علمی، جهادی، بصیرت، معنویت، عرفان، اخلاص، از خود گذشتگی و خدمت‌رسانی آن شخصیت مبارز خستگی ناپذیر یادی دوباره شود.

این یادآوری مستلزم بازخوانی سیره و منش آن متفکر عرصه علم و جهاد است که در همه عرصه‌های مورد نیاز از قبیل: کمک به محرومان و تحصیل در شرایط سخت تا حضور در خارج از کشور برای کسب رتبه‌های علمی و اثبات موفقیت‌های کم نظیر دانشجوی مسلمان و باز احساس تکلیف برای مبارزه با ظالمان صهیونیسم و دفاع از مسلمانان مظلوم لبنان و همراهی و حمایت از نهضت امام راحل تا پیروزی انقلاب و همچنین حضور در سنگر خدمت قانونگذاری و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح، حضوری جاودانه و موثر داشت.

شناخت مسئولیت و تقدم انجام تکلیف بر سایر امور مولفه‌های بارز شخصیتی شهید چمران بود و امروز تبیین آن شاخصه‌ها ضرورتی انکار ناپذیر برای همه بخصوص مسئولان، دانشمندان و اساتید گرانقدری که مسئولیت انتقال امانت بزرگ علم و دانش را به جوانان و آینده سازان کشور بر عهده دارند.

وجود اساتید فرهیخته، دانشمندان متعهد با روحیه و تفکر بسیجی در سراسر میهن اسلامی که برای پیشرفت و عظمت علمی نظام مقدس اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند نشات گرفته از همان احساس مسئولیت و تکلیف الهی است و با عنایت به این خصیصه هاست که افزایش توان علمی کشور به یکی از مولفه‌های قدرت ملی تبدیل شده و این راه پر افتخار همچنان ادامه خواهد داشت.

اساتید بسیجی با الهام از تفکر جهادی درهم تنیده با اهداف انقلاب اسلامی و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و راه و رسم شهدا عزم راسخ خویش را برای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حراست به‌هنگام، پیشتازانه و هوشمندانه از دستاورد‌ها و همچنین ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ارتقای علمی جامعه و تربیت و کادرسازی انسان‌هایی متعهد و متخصص در مسیر فرهنگ عاشورایی حماسه و ایثار، به منصه ظهور می‌رسانند.

نخبگان دانشگاهی کشور ثابت کرده‌اند که در زمینه‌های علمی حساس و پیچیده‌ای همچون دانش هسته‌ای و صنایع دفاعی و غیره، همواره سرآمد و خودباور هستند و مصمم‌اند با عمل به رهنمود‌های مدبرانه سکاندار کشتی انقلاب و در سنگر آشناسازی نسل جوان و دانشگاهی با «علوم و معارف دفاع مقدس» راه پرافتخاری را که در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ با شهادت چمران از «دهلاویه» و قبل از آن آغاز شد با تأسی به فرهنگ عاشورا و گذر از امواج سهمگین فتنه‌های تاریخی دشمنان صهیونیستی تا رسیدن به ساحل امنیت و موفقیت با سلامت کامل طی نمایند.

امروز جامعه اسلامی برای تحقق آرمان‌های امام عظیم الشان و منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در راه توسعه و پیشرفت همه جانبه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحقق مدیریت جهادی و مجاهدت علمی استادانی گرانقدر است که با تمسک به سیره شهیدان والامقام عرصه جهاد علمی در مقابله با توطئه‌های دشمنان، تحقق علمی اقتصاد مقاومتی، تلاش در جهت ارتقای تراز علمی کشور در جهان و صعود به قله‌های فتح و سرافرازی از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.

یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای عرصه جهاد علمی و استادان شهید را گرامی می‌داریم و به ارواح مطهر آنان درود می‌فرستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار