هشتمین جشنواره «جایزه ادبی یوسف» در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

هشتمین «جایزه ادبی یوسف» (داستان کوتاه دفاع مقدس) با هدف انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ - 20June 2018

هشتمین جشنواره ادبی «یوسف» در آذربایجان شرقی برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از تبریز، هشتمین «جایزه ادبی یوسف» با هدف انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی برگزار می‌شود.

موضوع اصلی داستان‌های ارسالی در دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت (ع) و مقاومت و بیداری اسلامی است.

بخش ویژه جایزه با موضوع «مقاومت 45 روزه خرمشهر» و «حماسه فتح خرمشهر» است که به طور جداگانه بررسی و جوایز ارزنده به آثار اهدا خواهد شد.

توجه به ویژگی‌های بومی استانی اعم از پرداخت به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان، دستاوردهای استانی دفاع مقدس و تبعات این حماسه‌آفرینی در سطح استان، شخصیت‌های شناخته شده دفاع مقدس استان و استفاده از گویش‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

تعداد صفحه‌های اثرات ارسالی نباید از پانزده صفحه (چهار هزار کلمه) بیشتر باشد و همچنین داستان‌های ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد.

شرکت‌کنندگان تا پایان مردادماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه استانی «جایزه ادبی یوسف» ارسال کنند و همچنین مراسم پایانی و کشوری جایزه، آذرماه سال جاری خواهد بود و داستان‌های منتخب در مجموعه‌ای به چاپ خواهند رسید.

خاطرنشان می‌شود، جوایز کشوری جشنواره به ترتیب برای نفر اول 3 میلیون تومان، نفر دوم 2 میلیون تومان و نفر سوم 1 میلیون تومان و جایزه بخش ویژه «مقاومت خرمشهر» برای نفر برتر به میزان 2 میلیون تومان و برای نفر تقدیری به مبلغ 1.5 میلیون تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها