معرفی کتاب؛

«نماز باور» روایت‌گر مقابله با گروه‌های ضدانقلاب در جنگل‌های شمال

«نماز باور» نام مجموعه‌ای است که خاطرات «اسماعیل سیاحی» از فرماندهان جبهه مقابله با گروه‌های ضدانقلاب در جنگل‌های شمال را روایت می‌کند.
کد خبر: ۲۹۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ - 20June 2018

«نماز باور» مجموعه خاطرات «اسماعيل سياحی»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «نماز باور» نام مجموعه‌ای است که خاطرات «اسماعیل سیاحی» از فرماندهان جبهه مقابله با گروه‌های ضدانقلاب در جنگل‌های شمال را روایت می‌کند.

هر چند کتاب حاضر که در چارچوب تاریخ شفاهی به نگارش درآمده است، به حوادث انقلاب اسلامی و برخی از عملیات‌های دفاع مقدس نیز می‌پردازد، اما وجه غالب و مهم‌ترین فراز‌های آن به بحران جنگل اشاره دارد.

وقایعی که محدوده زمانی سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۲ را در برمی‌گیرد که طی آن، گروهک‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی، استان‌های شمالی کشور را عرصه اقدامات خرابکارانه خود قرار داده بودند.

حماسه ششم بهمن مردم آمل و وقایع پس از آن از بخش‌های جذاب این کتاب به شمار می‌رود و از دیگر نکات مورد توجه در این اثر نیز توجه به رویکرد مردمی نظام در مدیریت این بحران بوده است.

این کتاب در ۳۵۰ صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات «سروسرخ» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار