مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان «نهاوند»:

طرح «نشاط معنوی» در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «فیض‌الله اسدپور» گفت: طرح «نشاط معنوی» در قالب کلاس‌های قرآنی، تربیتی، اخلاقی، ورزشی و آموزشی با حضور مربیان بومی و اعزامی از حوزه‌های علمیه با سر فصل‌های آموزشی و کارگاهی در «نهاوند» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ - 20June 2018

حضور در محافل معنوی زمینه‌‌ای برای پویایی و پیشرفت انسان استبه گزارش دفاع پرس از همدان، حجت‌الاسلام «فیض‌الله اسدپور» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند در جمع خبرنگاران، با گرامی‌داشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار داشت: طرح «نشاط معنوی» یکی از ویژه‌برنامه‌های مهم فرهنگی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به شمار می‌رود.

وی افزود: این طرح هرساله به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان در کشور و در جوار امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌ این کانون‌های معنوی در راستای انس جامعه با معنویات و آموزه‌های دینی، از برنامه‌های اصلی حوزه فرهنگی در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

وی با اشاره به اینکه حضور و انس انسان با محافل معنوی، زمینه‌ پویایی و پیشرفت را در همه عرصه‌ها برای وی فراهم خواهد کرد تصریح کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و الهی در پیکره جامعه از اهداف برنامه «نشاط معنوی» است.

حجت‌الاسلام اسدپور همچنین ادامه داد: این طرح برای دانش ‌آموزان دختر و پسر در رده‌ های سنی هفت تا ۱۸سال در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، اعتقادات و احکام در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت انجام می‌شود، گفت: آموزش‌ها به تناسب سطح و مقطع تحصیلی به شرکت‌کنندگان تدریس می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند ادامه داد: طرح «نشاط معنوی» در قالب کلاس‌های قرآنی، تربیتی، اخلاقی، ورزشی و آموزشی با حضور مربیان بومی و اعزامی از حوزه‌های علمیه با سر فصل‌های آموزشی و کارگاهی برگزار می‌شود.

وی در پایان با بیان این‌که طرح «نشاط معنوی» در ۶ بقعه متبرکه سطح شهرستان نهاوند اجرا می‌شود، بیان داشت: این طرح از ابتدای تیرماه سال‌جاری آغاز و تا نیمه مردادماه نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار