نخستین سالگرد تدفین شهید گمنام در راین برگزار شد

پس از گذشت یکسال از تدفین یک شهید گمنام 20 ساله مربوط به عملیات والفجر 8 در شهر راین، مراسم نخستین سالگرد تدفین این شهید برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰ - 27September 2014

نخستین سالگرد تدفین شهید گمنام در راین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، پس از گذشت یکسال از تدفین یک شهید گمنام 20 ساله مربوط به عملیات والفجر 8 که در «4مهر» سال 92 در شهر شهید پرور راین پس از انجام یک استقبال و تشییع مثال زدنی، تدفین شد، مراسم نخستین سالگرد این شهید والامقام با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین در تپه نورالشهداء برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حمید اسماعیل پور، امام جمعه راین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان داشت: طی یکسال اخیر پیگیریهایی انجام شد تا این مکان که به نام مرقد مطهر شهید گمنام مفتخر شده است، به نحو شایستهای مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

وی گفت: این شهید و سایر شهدا روزگاری نه چندان دور شجاعانه ایستادند تا ما امروز کمر خم نکنیم، گل جوانی آنان پرپر شد تا جوانان امروز در سنگر علم و دانش سرافراز باشند؛ اما احساس شرمندگی میکنم که آیا مسئولیت خود را در برابر این شهید بزرگوار و سایر شهدا انجام دادهام یا نه.

وی با اشاره به اینکه این مکان ظرفیت تبدیل به یک مجموعه تفریحی در کنار توجه به مسئله معنویت و جهاد و شهادت هم باشد، گفت: با کلنگ زنی حرم مطهر شهید گمنام، کار توسط شهرداری آغاز میشود.

امام جمعه راین، علت انتخاب تپه نورالشهداء برای تدفین شهید گمنام را قرار گرفتن آن در ورودی شهر و نشان دهنده اینکه مردم شهر توجه به مسئله شهید و شهادت دارند؛ دانست و در پایان از اداره برق راین به جهت تأمین روشنائی این مکان قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم، کلنگ ساخت حرم مطهر شهدای گمنام 6شهر راین، ریگان، فهرج، عنبرآباد، منوجان و قلعه گنج به صورت نمادین در محل تپه نورالشهداء راین به زمین زده شد.

نظر شما
پربیننده ها