شهید «شیرمحمد پاپی»:

با پوشش کاملا اسلامی به مدرسه بروید

«شهید شیرمحمد پاپی» در فرازی از وصیت نامه خود به خواهرانش می گوید: با پوشش کامل اسلامی در مدرسه ظاهر شوید تا خون برادر شهیدتان پایمال نشود.
کد خبر: ۲۹۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ - 20June 2018

اولین شهید شهرستان درود/ با پوشش کاملااسلامی به مدرسه برویدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «شیر محمد پاپی» فرزند علی محمد در نهم تیر ماه سال 1339 در روستای حسین آباد شهرستان درود به دنیا آمد. پس از دوران راهنمایی به خاطر علاقه ای که به شغل معلمی داشت؛ در آزمون تربیت معلم شرکت کرد و پس از قبولی، در دانشسرای شهرستان بروجرد مشغول به تحصیل شد.

وی با پایان یافتن دوران تحصیل، در منطقه «سپید دشت» به عنوان معلم مشغول خدمت شد. در سال 1357 با گسترش یافتن مبارزات انقلابی و گسترش دامنه تظاهرات مردمی «شهید پاپی» همگام با همشهریان خود در راهپیمایی ها و تظاهرات بر علیه رژیم منحوس شاهنشاهی، شرکت می کرد. ایشان انس و الفت خاصی با قرآن داشت و تنها کسی بود که جلسات مذهبی را مخفیانه در دانشسرای تربیت معلم بروجرد اداره می کرد و در آگاه نمودن دانشجویان نسبت به وضعیت رژیم پهلوی سهم به سزایی داشت.

شهید پاپی با اینکه در خانواده ای متمول به دنیا آمده بود؛ ولی همواره به یاد فقرا بود و به خانواده خود توصیه می کرد که یتیمان و فقرا را فراموش نکنید و خودش توجه خاصی به یتیمان همسایه داشت.

نهم مهر ماه  1357 بود شیرمحمد با علاقه ای که به شرکت در نماز جماعت داشت؛ جهت اقامه نماز مغرب و عشا راهی مسجد جامع شهر شد. پس از اقامه نماز، اولین کسی بود که در مسجد شعار مرگ بر شاه را سر داد و به صفوف تظاهر کننده ها پیوست. مأموران برای متفرق کردن جمعیت به صحنه آمده بودند و به مقابله با تظاهر کننده ها برخواستند و به سمت آنها تیراندازی کردند از آن گلوله ها، دو عدد به بدن ایشان اصابت کرد و به شهادت رسید.

یپکر معلم شهید «شیرمحمد پاپی» به عنوان اولین شهید شهرستان درود در میان حزن و اندوه همشهریانش در امام زاده امیر جهان شهرستان درود به خاک سپرده شد.

 فرازی از وصیت نامه شهید پاپی:

خواهرانم! همواره حجاب اسلامی خود را رعایت کرده و یک لحظه از یاد خدا غافل نشوید. زمان حضور در مدرسه با پوشش اسلامی کامل ظاهر شوید تا با این کار خون برادر شهیدتان و دیگر برادران شهید پایمال نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار