سازمان ملل طرفین درگیر در سوریه را به ارتکاب «جرایم جنگی» متهم کرد

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در گزارشی گروه‌های معارض مسلح را به دلیل حملات راکتی کور به پایتخت سوریه به ارتکاب جرایم جنگی متهم کرده است.
کد خبر: ۲۹۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ - 20June 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، بازرسان سازمان ملل در گزارشی جانبدارانه مدعی شدند که دولت سوریه و متحدان آن در منطقه «غوطه شرقی» مرتکب جرایم جنگی شده‌اند.

در گزارش سازمان ملل آمده است: «نیروهای حامی دولت، گروههای مسلح و اعضای سازمانهای تروریستی از طریق بمباران مداوم و بی‌رویه مناطق مسکونی غیرنظامیان، مرتکب جرایم جنگی شده‌اند و هدف آن ایجاد ترس در میان غیرنظامیانی بوده است که تحت کنترل طرف‌های مخالف (معارضان) هستند».

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان همچنین ادعا کرده است که نیروهای حامی دولت سوریه به دلیل ارتکاب جرایم علیه بشریت، گناهکار هستند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «آسیب‌های جسمانی و روانی ناشی از محاصره پنج ساله همچنان تأثیرات منفی بر صدها هزار زن و مرد و کودک سوری در سراسر کشور داشته است».

بنا به گزارش اسپوتنیک، طبق توافقات صورت گرفته میان دولت و گروههایی که در غوطه شرقی عملیات انجام می‌دهند، بیش از 50 هزار غیرنظامی دیگر به استان‌های «حلب» و «ادلب» منتقل شده‌اند.

در بین ماههای فوریه تا آوریل، دولت سوریه حملاتی را علیه شبه‌نظامیان و تروریست‌ها در منطقه غوطه شرقی انجام داد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است، تا اواسط آوریل، زمانیکه منطقه غوطه شرقی تحت کنترل دمشق درآید، حدود 140 هزار سوری آواره شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها