مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی:

30 فیلم مستند در راستای کنگره ملی نقش امام راحل و شهدای دفاع مقدس استان مرکزی تولید می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی نزدیک به 30 فیلم از سوی دبیرخانه این کنگره در دست تولید است که هنرمندان ملی و استانی در آن مشارکت دارند.
کد خبر: ۲۹۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ - 20June 2018

30 فیلم مستند در راستای کنگره ملی نقش امام راحل و شهدای دفاع مقدس استان مرکزی تولید می شود«مصطفی مشایخی» در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به مهم ترین فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل و 6 هزارو 200 شهید استان مرکزی در دفاع مقدس اظهار داشت: این کنگره هر ده سال یکبار برگزار می شود که اسفندماه امسال، در استان مرکزی و چند استان دیگر برگزار می شود.

وی افزود: مهم ترین اقدام در راستای برگزاری این کنگره ملی تشکیل ستاد تدوین پیشینه رزم بود که تا به امروز آثار خوبی در زمینه های مختلف تهیه و جمع آوری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: آنچه که در کنگره استان مرکزی به عنوان برجسته ترین مورد می توانیم از آن یاد کنیم نقش حضرت امام (ره) است چرا که ایشان نزدیک به 20 سال امام عمر مبارک خود را در این استان سپری کردند که 19 سال آن در خمین و یک سال در شهر اراک بوده است.

مشایخی با اشاره به ایجاد غرفه ویژه نقش حضرت امام راحل در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در ساختمان گالری های مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی غرفه ویژه ای به حضرت امام راحل و فعالیت های ایشان در طول انقلاب اسلامی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: بررسی نقش حضرت امام (ره) از دیدگاه اندیشمندان و متفکران خارج از کشور نیز از دیگر فعالیت های صورت گرفته در راستایی برگزاری این کنگره ملی است که تاکنون نزدیک به 17 اندیشمند شناسایی و اطلاعات آنها در حال دریافت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: دیدار و دعوت حضوری از خانواده های شهدای استان مرکزی از مهم ترین برنامه های در نظر گرفته شده برای این کنگره است.

مشایخی با اشاره به اجلاسیه های تشکیل شده گفت: 7 اجلاسیه در راستای هر چه بهتر برگزاری این کنگره ملی تشکیل شده که هر هفته یک اجلاسیه مورد بررسی قرار می گیرد که در نهایت یک اجلاسیه نهایی برگزار می شود.

وی افزود: این کنگره در اسفندماه امسال برگزار و قرار است که رئیس شورا و اعضای کنگره نیز به دیدار حضوری حضرت آقا مشرف شوند و گزارش های لازم را به خدمت ایشان عرض کنند.

انتهایی پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار