امیر حاتمی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید چمران:

دشمنان درصدد خلع سلاح جمهوری اسلامی هستند/ دشمنان ادای دایه مهربان‌تر از مادر را درمی‌آورند/ شهید چمران شعار «ما می‌توانیم» را عملی کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز از نظر قدرت نظامی در نقطه‌ای قرار داریم که خار چشم دشمنان هستیم. به همین جهت دشمنان ما فریاد می‌زنند و می‌گویند که باید قدرت موشکی و همچنین حضور منطقه‌ای جمهوری اسلامی را متوقف کنیم. آنها می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند.
کد خبر: ۲۹۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ - 20June 2018

دشمنان درصدد خلع سلاح جمهوری اسلامی هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران امروز ۳۰ خرداد ماه با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر ابراهیم گلفام جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران برادر شهید مصطفی چمران و جمعی از جانبازان دوران دفاع مقدس در حوزه هنری برگزار شد.

امیر حاتمی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: تصمیم داشتم به مناسبت سالگرد شهید چمران به دیدار خانواده این شهید بزرگوار بروم، اما توفیق یافتم که در این مراسم دعوت شوم.

وی با اشاره به دوران مسئولیت شهید چمران در وزارت دفاع گفت: این شهید بزرگوار به معنای واقعی انسان مومن و الهی بود. در هر گونه از ابعاد مختلف شخصیتی شهید اعم از علم، زندگی، جهاد، هنر و مردم دوستی جامع و کامل بود. هر بعدی از زندگی شهید را که می‌نگریم الگو است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه تنها دوران از فعالیت‌های شهید چمران که شاید کمتر به آن اشاره شده باشد، دوران مسئولیت وی در وزارت دفاع است که براساس اسناد وزارت خانه مطالبی را بیان خواهم کرد، گفت: شهید چمران از مرداد سال ۵۸ به عنوان وزیر دفاع منصوب شد. آن دوران نیروهای مسلح نیز همچون ارتش انسجام کافی را نداشت، زیرا جمعی از فرماندهان طاغوتی از کشور فرار کرده بودند و فرماندهان مورد تایید امام راحل به وضعیت مسلط نشده بودند. سپاه پاسداران هم شکل نگرفته بود. از سوی دیگر برخی ندای انحلال ارتش و نیروهای مسلح را سرمی‌دادند. یک عده هم سهم‌خواهی سیاسی می‌کردند. شهید چمران به عنوان یک رزمنده و یک انقلابی بدون تجربه کار دولتی، در چنین وضعیتی وارد وزارت دفاع شد.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: آن زمان در حوزه دفاعی وابسته به بیگانگان بودیم، هر زمان درخواست تجهیزات می‌شد، شهید با اعتقاد بر اینکه «ما می‌توانیم» در پاسخ نامه‌ها می‌نوشت که به امکانات و داشته‌های خودمان اتکا کنید.

وی تصریح کرد: شهید چمران بعد از پیروزی انقلاب به نیاز نیروهای مسلح تاکید داشت و همچنین معتقد بود که نباید با ارتش خشن برخورد کرد، زیرا انقلاب اسلامی باید یک نیروی قوی داشته باشد در غیر این صورت کشور در معرض خطر خواهد بود. امام راحل در چنین شرایطی تصمیم گرفتند که ارتش و نیروهای مسلح پابرجا بمانند. تیزبینی، آینده‌نگری و دقت در امور شهید در آن دوران بسیار مشهود است.

امیر حاتمی با اشاره به مقابله شهید چمران با اشرافی‌گری، عنوان کرد: برخی فشار می‌آوردند که قراردادهای منعقد شده در حوزه دفاعی را لغو کنیم، این امر صورت نگرفت اما شهید چمران با اموری که رنگ اشرافی‌گری داشت به شدت مقابله کرد، زیرا معتقد بود که پول انقلاب اسلامی نباید صرف این‌گونه امور شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به وضعیت امروز کشور در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز از نظر قدرت نظامی در نقطه‌ای قرار داریم که خار چشم دشمنان هستیم. به همین جهت دشمنان ما فریاد می‌زنند و می‌گویند که باید قدرت موشکی و همچنین حضور منطقه‌ای جمهوری اسلامی را متوقف کنیم. آنها می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند. این در حالی است که طی ۴۰ سال گذشته به موفقیت‌های دست یافتیم و هر روز گام‌های بلندتری برداشته می‌شود. این راه با استحکام ادامه پیدا خواهد کرد. ما به عنوان سربازان این ملت، راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: از نظر دریایی، زمینی، هوایی و دیگر عرصه‌های دفاعی آنچه که نیاز به دفاع بومی هست را داریم. در مسیری هستیم که ان شالله از نظر دفاعی عقب نمی‌مانیم. عقب نیافتادن در عرصه نظامی مهم است. ما به دنبال جنگ نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که جنگی رخ ندهد. اگر پس از پیروزی انقلاب جنگی رخ داد به این جهت بود که دشمن احساس کرد ما ضعیف هستیم‌. ما امروز با اتکا به متخصصین، دانشمندان، تکنسین‌های وزارت دفاع و مراکز پژوهشی کشور، این راه را با اقتدار پیش خواهیم برد.

امیر حاتمی با بیان اینکه رمز پیروزی شهید چمران اتکا به مردم بود، گفت: دشمنان امروز با ما جنگ اقتصادی را آغاز کرده‌اند که هدف‌شان مردم است. ابتدا می‌خواهند از مردم به جهت نقشی که در پیروزی‌ انقلاب و اقتدار کشور ایفا کردند انتقام بگیرند و از سوی دیگر مردم را از دولت مردان مایوس کنند. این در حالی است که دشمنان این راه را بارها رفته‌اند و شکست خورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند ادای دایه مهربان‌تر از مادر را برای مردم درآوردند، اما مردم نقش آن‌ها در ترور دانشمندان هسته‌ای، پشتیبانی از صدام و گروهک‌های ضد انقلاب را فراموش نخواهند کرد. دشمنان داعش را در سوریه و عراق علیه ما آماده کردند. اما مردم امروز با پشتیبانی از انقلاب و دولت‌مردان تودهنی محکمی به دشمن خواهند زد و در اولین تجمع، جواب دشمنان خواهند داد. یقین دارم با ایستادگی با سرافرازی از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار