معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام:

نقش ایلام در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: استان ایلام با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی همچنان تداعی گر دوران دفاع مقدس و مظلومیت این منطقه در زمان جنگ است و نقش محوری ایلام در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است.
کد خبر: ۲۹۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ - 20June 2018

نقش ایلام در دوران دفاع مقدس مغفول مانده استبه گزارش دفاع پرس از ایلام، محمد نوزری روز چهارشنبه در دومین نشست شورای فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با موضوع بررسی توسعه و تجهیز محتوایی مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام و نیز آمادگی برای برگزاری جشن های سالروز آزادسازی مهران اظهار کرد: موضوع دفاع مقدس در استان ایلام به ویژه حضور مردم بومی در جنگ جای کار دارد و در سطح ملی به آنها پرداخته نشده است.

وی افزود: مردم بومی استان ایلام با ترک نکردن استان و پناه بردن به زیر چادرها و در جنگل ها همپای نیروهای نظامی از مرزها دفاع کردند و نقش محوری اقشار مختلف مردم استان ایلام نسبت به دیگر استان ها برجسته تر اما مغفول مانده تر است.

نوزری یادآور شد: برگزاری یادواره ها در سطح ملی می تواند تا حدودی جایگاه ارزشی استان ایلام در زمان دفاع مقدس را به سایر نقاط کشور بشناساند و رشادت ها و حضور پررنگ ایلات و عشایر استان ایلام در دفاع از کشور را برای همگان بازگو کند.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی مهران گفت: در طول دوران دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر و مهران از اهمیت زیادی برخودار بود و باز پس گیری این دو شهر از متجاوزان بعثی به نوعی سرنوشت جنگ را تغییر داد و بعد از باز پس گیری مهران امام راحل همچون خرمشهر در مورد آزادی مهران نیز گفتند « مهران را خدا آزاد کرد».

وی افزود: مرز گسترده استان ایلام با کشور عراق، مهران را به محلی برای عملیات های مهم و استراتژیک کشور عراق تبدیل کرده بود و حفظ مهران برای این کشور از لحاظ نظامی و حیثیتی بسیار مهم و با اهمیت بود و به همین دلیل این شهرستان بارها در طول جنگ بین نیروهای ایرانی و عراقی دست به دست شد.

نوزری در مورد احداث باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس نیز اظهار کرد: با توجه به اهمیت احداث این باغ موزه در استان ایلام، استانداری در زمینه جذب اعتبارات و نیز الزام سایر دستگاه ها به همکاری با این پروژه ملی استانی همکاری لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار