مراسم تجلیل از مادران شهدای عملیات ثامن‌الائمه(ع) در قزوین برگزار شد

مراسم تجلیل از مادران شهدای عملیات شکست حصر آبادان با حضور مادران و همسران شهدا در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴ - 27September 2014

مراسم تجلیل از مادران شهدای عملیات ثامن‌الائمه(ع) در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، سرهنگ پاسدار «مهدی طاهرخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین در این مراسم گفت: همسران، مادران و دختران شهدا نقش ویژه و برجستهای در دفاع مقدس داشتند.

وی افزود: آنان با اعزام عزیزان خود به جبهه و پشتیبانی، تدارکات و امدادرسانی رزمندگان را حمایت کردند و قوت قلبی برای آنان شدند.

طاهرخانی گفت: رزمندگان با ایستادگی و مقاومت نیز توانستند پیروزی کسب نمایند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مقاومت باعث رشد و نمو انقلاب اسلامی شده، باید نسل جوان امروزی ما به تبعیت از رزمندگان ایستادگی و مقاومت در اموری را سرلوحه خود قرار دهند.

وی در پایان گفت: مادران و همسران نیز الگوی دفاع مقدس و رزمندگان و شهدا را در سبک اسلامی خود سرمشق قرار داده و از ارزشهای دفاع مقدس برای تربیت نسل جوان بهره گیرند.

در ادامه این مراسم آقای فرهانیان، برادر شهیده مریم فراهانیان از بانوان شهید دفاع مقدس گفت: حضور زنان در جنگ بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به نقش موثر بانوان صدر اسلام در جنگهای مسلمین گفت: ما در دفاع مقدس 7300 شهید زن داریم که عمدتا بین 17 الی 20سال داشتهاند.

وی گفت: یکی از آنها که به عنوان اولین شهید ملی زن در سال 1389 معرفی شد، شهیده فرهانیان است.

فرهانیان افزود: شهیده فرهانیان از 15 سالگی فعالیتهای انقلابی خود را آغاز کرد و  18 سال داشت که جنگ آغاز شد، وی پس از 4سال و نیم حضور مداوم در جبهه، در سن 21 سالگی به شهادت رسید.

وی خاطر نشان کرد: زنان رزمنده با رعایت حیا و با پوشش کامل اسلامی در شرایطی که 13 ماه بود آبادان در محاصره بود و با روحیات حساسی که خانمها دارند، کاملا صبورانه به مداوای ابتدایی مجروحین میپرداختند. البته بخاطر تجربیات زیادشان به اندازه فوق تخصص آگاهی داشتند و حتی با عاطفه و مهربانی خود در واقع نقش خانواده را هم برای مجروحان ایفا میکردند.

وی گفت: این زنان واقعا خودساخته و خدامحور بودند و من در بسیاری از موارد از آنها الگو گرفتهام، آنها کاری کردند که امروز اگر دوباره جنگ شود، دیگر زن را عنصر ناکارآمد تعریف نمی کنند.

وی در ادامه افزود: مادر شهیده فرهانیان نیز با اخلاص به امور فرزندان رزمنده خود رسیدگی میکردند و مقید بودند که هر پنجشنبه در مزار شهدا حضور داشته باشند، ولایتپذیر بودند و سعی میکردند بیانات امام را به دیگران منتقل کنند.

برادر شهیده فرهانیان گفت: من و مریم و سایر برادران در آبادان بودیم و والدینمان از آبادان رفته بودند. در نهایت هم مریم و 2 تن از برادران شهید و یکی مجروح شدند.

گفتنی است در انتهای مراسم از 5 تن از مادران شهدا (شهیدان: یوسفی، سیاهکلی، باقی، خمسه و مکاری) به نمایندگی از تمامی مادرانی که فرزندانشان در عملیات حصر آبادان به درجه رفیع شهادت نایل شدند، با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار