لاریجانی در جمع خبرنگاران:

کنوانسیون‌های بین‌المللی براساس تدابیر رهبر انقلاب پیگیری می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سرانجام الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: مجلس شورای اسلامی طبق نظر مقام معظم رهبری و براساس تدابیر ایشان درباره این موضوع عمل می‌کند.
کد خبر: ۲۹۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ - 21June 2018

طرح نظام یکپارچه مدیریتی در مجلس در حال بررسی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست شورای عالی استان‌ها که صبح امروز (پنجشنبه ۳۱ خرداد) برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

شورای عالی استان‌ها ارتباط تنگاتنگی با مجلس داشته باشد

لاریجانی با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها علاقمند به خدمت به مردم هستند و پیشنهاداتی برای ارتقاء جایگاه شورای عالی داشته اند، گفت: مقرر شد شورای عالی استان‌ها ارتباط تنگاتنگی با مجلس شورای اسلامی داشته باشند تا طرح‌ها و لوایح مورد نیاز شورا‌های شهر و روستا بتواند با سرعت بیشتری در مجلس بررسی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص منابع پایدار شهرداری‌ها عنوان کرد: در این جلسه پیشنهاداتی درباره این موضوع مطرح شد و مقرر شد ساز و کاری برای خلق منابع تعیین شود.

وی افزود: این موضوع که سپهر مدیریتی شورا‌ها علاوه بر شهرداری‌ها به قسمت‌های دیگر نیز گسترده شود نیاز به قانون گذاری و تفسیر قانون از سوی شورای نگهبان دارد.

ضرورت شکستن تمرکز دیوانی و حرکت به سمت مدیریت استانی

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره قانون مدیریت یکپارچه اظهار داشت: طرح نظام یکپارچه مدیریتی در مجلس مطرح بوده و در کمیسیون در حال بررسی است؛ اما به دلیل تفاسیر مختلف در روند آن تاخیر صورت گرفته چرا که شورای نگهبان درباره جایگاه وزراء تفسیر متفاوتی دارد که نمی‌توان نظام جامعی برای حوزه‌های مدیریت شورا‌ها ایجاد کرد؛ اما امکان آن در حوزه شهرداری‌ها وجود دارد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: به هر حال انگیزه برای شکستن تمرکز دیوانی و حرکت به سمت مدیریت استانی وجود دارد که مفید است و راهکار آن این است که موقتا با سازوکاری قدرت شورا‌ها را در استان‌ها و شهر‌ها بسط دهیم و نتیجه را بررسی کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره سرانجام لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) با توجه به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری بیان داشت: حتما این موضوع را با ایشان مطرح کرده و نظر رهبری را جویا می‌شویم و براساس تدابیر ایشان در مجلس عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار