سردار جلالی:

هیچ کشوری به اندازه ایران در جنگ جهانی دوم تلفات نداشت

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در جنگ جهانی دوم با وجود بی طرفی ایران نیمی از جمعیت کشور در این دوره کشته شدند و هیچ کشوری به اندازه ایران در جنگ جهانی دوم تلفات نداشت.
کد خبر: ۲۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲ - 27September 2014

هیچ کشوری به اندازه ایران در جنگ جهانی دوم تلفات نداشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان گلستان با عنوان «قافلهی خورشید» صبح امروز با حضور سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل، آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، امیر «منصور خمری» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن اجتماعات کانون طه گرگان و به همت سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار شد.

سردار جلالی در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: شناخت تمام ابعاد دفاع مقدس کار مشکلی است ولی برای شناخت بهتر جایگاه ارزشهای دفاع مقدس باید تاریخ گذشته این کشور را مرور کنیم.

وی افزود: در تاریخ گذشته، هر جنگی که علیه ایران اتفاق افتاده است نهایتا بخشی از این کشور جدا شده است. در جنگ جهانی دوم با وجود بی طرفی ایران نیمی از جمعیت کشور در این دوره کشته شدند و هیچ کشوری به اندازه ایران در جنگ جهانی دوم تلفات نداشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه دشمن برای از بین بردن ریشههای انقلاب، جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کرد، اظهار داشت: تمام اطلاعات جزء یگانهای ارتش ایران به کمک ماهوارههای آمریکایی در اختیار ارتش عراق قرار گرفت. از طرفی نیز تسلیحات شیمیایی و رزمی توسط آلمان و روسیه به ارتش عراق داده شد. بنابراین دشمن ایران فقط ارتش عراق نبود، بلکه تمام کشورهای غربی در این جنگ حضور داشتند.

سردار جلالی ادامه داد: صحنههای جنگ در دفاع مقدس به دانشگاه انسان سازی تبدیل شد، به طوری که رزمندگان در این دانشگاه فضای جنگ را تجربه کردند و به بازسازی، تولید، رشد و بلوغ رسیدند.

خاطرنشان میشود پیش از سخنرانی سردار جلالی، آیت الله نورمفیدی در سخنانی به خصوصیات کلیدی امام خمینی(ره) به عنوان رهبر جنگ اشاره کرد و گفت: وابستگی عجیب امام راحل به ذات اقدس الهی، شجاعت و شهامت، اطمینان به الطاف الهی و محبت به مردم از مهمترین و بارزترین خصوصیات رهبری ایشان در جنگ 8 ساله دفاع مقدس بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار