سردار سلامی:

قدرت بین‌المللی اسلامی در کنار مرزهای رژیم صهیونیستی شکل گرفته است/ انقلاب اسلامی در سطح منطقه‌ای موازنه قدرت را تغییر داده است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: وقتی در سوریه قدرت ساخته می­‌شود و رژیم صهیونیستی تجلیات این ظهور قدرت را در لهجه­‌های پاکستانی، افغانی، ایرانی، لبنانی، عراقی، یمنی و هندی می­‌بیند، متوجه می­‌شود که قدرت بین­‌المللی اسلامی در کنار مرزهایش شکل گرفته است؛ قدرتی که با خمپاره ۶۰ که قابلیت موشک‌های شهاب را دارد در کنار مرز‌های رژیم اشغالگر قدس یک تهدید برای آن‌ها محسوب می­‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ - 21June 2018

قدرت بین ­المللی اسلامی در کنار مرزهای رژیم صهونیستی شکل گرفته است/ انقلاب اسلامی در سطح منطقه ای، موزانه قدرت را تغییر داده استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت سی­ و هفتمین سالگرد شهادت دانشمند شهید «مصطفی چمران» و روز بسیج اساتید مراسم بزرگداشتی با حضور سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران، «علیرضا زاکانی» دبیر مجمع عالی بسیج و جمعی از اساتید بسیجی و اعضاء هیئت علمی دانشگاه­ ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی عصر امروز (پنجشنبه 31 خردادماه) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

سردار سلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره عارف شهید «مصطفی چمران» اظهار داشت: اساتید دانشگاه یک مرجع فکری برای جامعه امروز ما هستند. آنها مروجان علم و سازندگان بنیان اندیشه و تفکر جامعه به شمار می­ روند.

وی افزود: هر چه زمان می­ گذرد ما به تجربه می­ فهمیم که عظمت یک ملت به وسعت جغرافیایی آن نیست. شکوه یک ملت بواسطه سرمایه­ های مادی آن نیست. کمیت­ ها و اعداد نشانگر عظمت ملت نیست. بلکه بزرگی یک ملت به وسعت شعاع اندیشه و میدان آرمان­ها و اهداف او شناخته می­شود. اگر جامعه ­ای دارای آرمان­ های بزرگ و اندیشه ­های متعالی و تفکر عمیق باشد بزرگ می­ شود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: عناصری که بزرگی یک جامعه را شکل می­ دهند عموماً بر اساس این مفهوم شکل گرفته ­اند که اگر جامعه ­ای دارای رهبری بزرگ، ملتی بزرگ، مکتبی بزرگ و دشمنی بزرگ باشد، بزرگ است. ما می­ توانیم ادعا کنیم که همه این بزرگی­ ها را در اختیار داریم. بنابراین، رسالت و مسئولیت اساتید انقلابی و مومن و متفکر ما این است که بنیادها و استوانه­ های مستحکم ذهن و قلب جامعه را بسازند. اساتید، از قدرت نفوذ معنوی و تکثیر اندیشه و ترویج الگو و مدل در بخش ­های زیادی از جامعه برخوردار هستند. امروز انقلاب بیش از هر زمان دیگری به استحکام بنیادهای تفکر و باورهای داخلی نیازمند است که شما اساتید می ­توانید در تبیین این مهم نقش مهمی را ایفا کنید.

سردار سلامی گفت: هر چه زمان می ­گذرد انقلاب ما بزرگتر و وسیع­ تر می­ شود. این رشد باعث شده است که سطوح قاعده تماس انقلاب با دشمن بیشتر شود. هر چه انقلاب عمیق ­تر پیش می­ رود میدان­ های برخورد جدیدی برای او ایجاد می­ شود. چالش­ ها متنوع ­تر و میدان­ ها پیچیده ­تر می­ شود. اگر امروز شاهد آن هستیم که به ظاهر حجم مشکلات مقابل انقلاب، بزرگتر می ­شود دلیل بزرگی و شکوه انقلاب است. ما امروز پیش رفته ­ایم و بسیاری از فضاها را اشغال کرده ­ایم. انقلاب اسلامی از هر نظر بزرگ شده است.

وی افزود: از لحاظ جغرافیایی، روزگاری تمام تمرکز قوای دشمن بر قلب این سرزمین بود. بزرگترین هنر انقلاب این بود که توانستیم در یک مقطعی از زمان، نقطه تمرکز را تغییر بدهیم. این تمرکز شکسته شد و از فضای مرزهای جغرافیایی گذشتیم و قدم در میدان استراتژی دشمن گذاشتیم و فضای وسیعی را تحت کنترل خود در آوردیم که نشان از بزرگ شدن انقلاب دارد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر ساختار قدرت را هم بررسی کنیم این تغییر را مشاهده خواهیم کرد. روزی ما در این کشور فاقد یک نظام قابل اعتماد بودیم، چون تازه انقلاب کرده بودیم و هیچ کس به ما کمک نمی­ کرد. استکبار جنگ بزرگی را بر دامنه وسیعی از ملت ما تحمیل کرد و با بزرگترین قدرت­ های جهانی در یک جنگ هشت ساله درگیر شدیم. امروز قاعده قدرت تغییر کرده است. هنر دیگر انقلاب این بود که سطح قاعده قدرت یعنی سطوح تماس با دشمن را افزایش داد و باعث کاهش حجم قدرت دشمن شد.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز در لبنان شما صاحب یک قدرت هستید که به نام انقلاب و با هویت انقلابی شکل گرفته است و می ­تواند موازنه­ های سیاسی را در شرق مدیترانه جابجا کند. حزب­ الله لبنان به عنوان یک قدرت مکمل می ­تواند یک اهرم­ بازدارند به شمار بیاید. وقتی در سوریه قدرت ساخته می­ شود و رژیم صهیونیستی تجلیات این ظهور قدرت را در لهجه­ های پاکستانی، افغانی، ایرانی، لبنانی، عراقی، یمنی و هندی می ­بیند متوجه می­ شود که قدرت بین­ المللی اسلامی در کنار مرزهایش شکل گرفته است. قدرتی که با خمپاره 60 که قابلیت موشک­ های شهاب را دارد در کنار مرزهای رژیم اشغالگر قدس یک تهدید برای آنها محسوب می ­شود. آمریکا، اروپا و اسرائیل در مقابل این گسترش عاجر هستند. وقتی انقلاب اسلامی پیش می­ رود آنها باید حتماً عقب نشینی کنند چون جمع اضداد در یک میدان مشترک ممکن نیست.

جانشین فرمانده سپاه در بخش دیگری از سخنانش به عملیات روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: قدرت و توانایی دشمن به آن میزان که در واقعیت وجود دارد به مردم نشان داده نمی­ شود بلکه در فضای عملیات روانی، این قدرت بسیار هراسناک جلوه داده می­ شود. هنر امام و رهبر معظم انقلاب این بوده است که توانسته ­اند حقیقت این قدرت را با مجاز آن تفکیک کنند.

وی افزود: امروز جنگ بر سر این است که ما دشمن را بزرگ و خود را کوچک ببینیم. اگر فضای روانی جامعه را تعقیب کنیم چیزی جر این نخواهد بود. اما باید ما به قدرت جمهوری اسلامی ایمان داشته باشیم. وقتی این همه قدرت در منطقه ساخته می­ شود علتش حضور ایرانی بزرگ و مقتدر است که از لحاظ سیاسی پیشرفت های قابل توجهی داشته است. انقلاب اسلامی موازنه قدرت را بر هم زده و قدرت سازی کرده است. هنر دیگر امام و رهبر معظم انقلاب این بوده است که توانستند قاعده­ های نبرد را تعیین کنند و موازنه قدرت را تغییر بدهند. این رویکرد انقلاب اسلامی باعث شد تا دشمنان بیش از هر زمان دیگری ظرفیت ­های خود را به میدان بیاوردند. ما از لحاظ جغرافیایی، سیاسی و نظامی رشد کرده ­ایم و توان دشمن در این حوزه ­ها رو به افول است.

سردار سلامی ادامه داد: هر چه قدرت ایران اسلامی افزایش پیدا کند نظام سلطه از قدرت تهی می ­شود. دشمن فرسوده و پوسیده شده است و روزی را شاهد خواهیم بود که استکبار فرو خواهد پاشید. امروز ایران نفوذ منطقه­ ای دارد. هر چند تصور دشمن این است که مانع نفوذ منطقه ­ای ایران بشود و ایران منطقه ­ای را به ایران ملی تبدیل کند تا آسیب ­پذیر تر بشود اما باید بداند که نفوذ جمهوری اسلامی، نفوذ فیزیکی که از جنس نفوذهای مادی قدرت­ها به شمار می ­رود نیست.

وی در پایان گفت: دشمنان به دنبال آن هستند تا ادراک جامعه و نگاه جوانان را به انقلاب اسلامی تغییر بدهند. شما اساتید دانشگاه ­ها به عنوان مروجان تفکر، باید اندیشه متعالی و رشد یابنده انقلاب را با سلاح کلمات و در قالب بیان که از سایر سلاح­ ها قدرتمندتر است به نسل امروز منتقل کنید تا توطئه دشمن را در شکست ملت ایران در ذهن و قلب خودشان نقش بر آب کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها