مهدی چمران:

نام خوزستان با نام «شهید چمران» گره خورده است

مسؤول بنیاد شهید چمران گفت: نام خوزستان و دهلاویه با نام شهید «مصطفی چمران» گره خورده است و هر ساله به مناسبت سالگرد شهادت این اسطوره جهانی در 31 خردادماه، مراسم بزرگداشتی در محل شهادتش واقع در شهرستان سوسنگرد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ - 22June 2018

نام خوزستان و دهلاویه با نام شهید«مصطفی چمران» گره خورده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خوزستان، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید«مصطفی چمران» شامگاه پنجشنبه در یادمان شهدای دهلاویه برگزار شد.

در این مراسم که بعد از مراسم مغرب و عشاء آغاز شد و با قرائت دعای پرفیض کمیل همراه بود، «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان، «مهدی چمران» رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و مسؤول بنیاد شهید چمران، سردار «محمد علی‌پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برخی فرماندهان ارتش، جمعی از مسؤولان و مردم شهیدپرور خوزستان حضور داشتند.

«مهدی چمران» در ابتدای این مراسم با اشاره به ویژگی‌های فردی شهید چمران اظهار داشت: نام خوزستان و دهلاویه با نام شهید «مصطفی چمران» گره خورده است و هر ساله به مناسبت سالگرد شهادت این اسطوره جهانی در 31 خردادماه، مراسم بزرگداشتی در محل شهادتش واقع در شهرستان سوسنگرد برگزار می‌شود.

وی افزود: مصطفی چمران دارای تحصیلات عالیه بود و مدرک دکتری در رشته فیزیک پلاسما را از یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکایی دریافت کرد. وی همزمان یک انقلابی و رزمنده به تمام معنا بود؛ اما جوانب و بعد علمی، هنری و تعهد این دانشمند بزرگ آنگونه که باید به نسل جوان امروز معرفی نشده است.

چمران ادامه داد: وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام موسی صدر، جنبش امل را در لبنان راه اندازی کرد که بسیاری از بزرگان جریان مقاومت از تربیت یافتگان آن جنبش هستند. پس از آغاز جنگ تحمیلی، وی به ایران بازگشت و وزیر دفاع، نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی، نماینده امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم بود؛ اما هرگز به میزها و القاب دل خوش نکرد و مثل یک سرباز در راه اهداف متعالی اش جنگید تا راه سعادت که همان شهادت است را برگزید.

بنا بر این گزارش، شهید چمران، مرد متخصص و متعهد دوران دفاع مقدس، سرانجام 31 خرداد سال 1360 در منطقه دهلاویه خوزستان و در سن 50 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار