خدادادی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

برای مبارزه با قاچاق عزم جدی وجود ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار مخرب قاچاق بر اقتصاد گفت: متاسفانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور، عزم جدی وجود ندارد.
کد خبر: ۲۹۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ - 22June 2018

برای مبارزه با قاچاق عزم جدی وجود ندارد«سلمان خدادادی» عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شهرستان ملکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» و با تاکید بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این خصوص اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی با شعار محقق نمی‌شود؛ لذا دولت باید با در اختیار قرار دادن امکانات لازم به ویژه مواد اولیه با کمترین قیمت ممکن، تولیدکنندگان را در جهت پیشبرد و رونق کسب و کارشان پشتیبانی کند.

این نماینده خانه ملت در ادامه با بیان اینکه تسهیلات مناسبی از سوی بانک‌ها به سرمایه گذاران در عرصه تولیدات داخلی اعطا نمی‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین راهکار‌های دولت برای حمایت از کالای ایرانی، کاهش سود وام‌های بانکی است که در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد. اینکه ما از طرفی به دست‌اندرکاران عرصه تولید در جهت رونق و بهبود وضعیت کارشان وام دهیم و از طرفی با دریافت اقساط این وام‌ها با سود بسیار بالا، قدرت و توان مالی تولید کننده را تضعیف کنیم، حمایت از کار، کارگر و تولیدات ایرانی نامیده نمی‌شود.

خدادادی با اشاره به استقبال برخی مردم از کالا‌های خارجی، این اقدام را عاملی برای رکود بازار داخلی عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد روی آوردن مردم به کالا‌های خارجی بودیم که کیفیت بالای این محصولات عمده دلیل استقبال آن‌ها از بازار تولیدات خارجی بود؛ لذا امروز تولیدکنندگان داخلی با افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات‌شان درصدد رقابت با بازار‌های خارجی برآمده‌اند که تا حدودی در این زمینه موفق بوده‌ و توانسته‌اند رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حمایت دولت و مردم از کالای داخلی را باعث رونق اقتصادی و اشتغال در کشور دانست و تصریح کرد: بسیاری از اصناف تولیدی ما بنا به دلایل مختلف که عدم توجه و پشتیبانی مسوولان مربوطه از مهم‌ترین آن‌هاست، تعطیل شده اند که این امر منجر به بیکاری جوانان و کسانی شده که به تنهایی نان‌آور خانواده‌هایشان بوده‌اند؛ لذا نباید به سادگی از کنار این مسائل عبور کرد.

وی با اشاره به آثار مخرب قاچاق بر اقتصاد کشور گفت: در حالی که بیشترین کالای غیر قانونی و مشابه با محصولات داخلی از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، چگونه می‌توانیم از تولیدات داخلی حمایت کنیم؟ مبارزه قاطعانه با قاچاق وظیفه مهم مسوولان است؛ اما چرا در اجرای آن ضعیف عمل می‌شود؟ متاسفانه به دلایل مختلف عزم جدی در مبارزه با قاچاق میان مسوولان وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار