ارتش سوریه پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف را محاصره کرد

ارتش سوریه با پاکسازی مناطق گسترده‌ای از صحرای سوریه (البادیه)، پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق را به محاصره خود درآورد.
کد خبر: ۲۹۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 22June 2018

ارتش سوریه پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف را محاصره کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، منابع میدانی روز جمعه اعلام کردند که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با پاکسازی مناطق مرزی با عراق از البوکمال تا التنف از باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش، از همه طرف پایگاه اشغالگران آمریکایی را محاصره کردند.

ارتش سوریه در عملیاتی توانست منطقه ای با ابعاد 45 و 60 کیلومتر از بادیه سوریه تا مرز عراق را از باقیمانده‌های داعش پاکسازی کند.

این عملیات از هفت کیلومتری جنوب منطقه حمیمه و محورهای ایستگاه دوم و سوم پمپاژ نفت در بادیه سوریه آغاز و به پاکسازی مناطق گسترده‌ای در بادیه و نوار مرزی سوریه و عراق از البوکمال تا التنف منجر شد.

همچنین بیش از چهار هزار و 500 کیلومتر مربع از صحرای سوریه (البادیه) پس از عملیات گسترده ارتش این کشور در چند روز گذشته علیه گروه تروریستی داعش در حومه‌های دمشق، حمص و دیرالزور آزاد شد.

نیروهای آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق بدون موافقت دولت سوریه مستقر هستند و از باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش حمایت‌های لجستیکی و تسلیحاتی به عمل می‌آورند. نیروهای ویژه آمریکا برای تروریست‌ها پایگاه‌های آموزشی تاسیس کرده اند به گونه ای که این مناطق ظرف چند ماه اخیر به منطقه آغاز عملیات تروریستی داعش برای حمله به شماری از مراکز و نقاط نظامی در منطقه البادیه سوریه تبدیل شده است.

عناصر گروه تروریستی داعش پس از شکست سنگین و از دست دادن حکومت خودخوانده خود در سوریه در آذر ماه سال 1396، هم‌اکنون به صورت گروه‌های خفته در برخی شهرها و بیابان‌های سوریه مخفی شده و هر از گاهی اقدام به اقدامات تروریستی در این کشور می‌کنند.

در سال 1394 گروه تروریستی داعش حدود 50 درصد از خاک سوریه را در تصرف خود داشت، اما در اثر عملیات نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه، این گروهک تروریستی هم‌اکنون فقط حدود چهار درصد خاک سوریه را در اشغال خود دارد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار