حسن‌بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

محدودسازی سپاه از مهم‌ترین اهداف طراحان FATF است

نماینده مجلس شورای اسلامی دشمنی آمریکا و متحدانش با گروه‌های آزادی‌بخش و نهاد‌های انقلابی کشورهای اسلامی را پایان‌ناپذیر دانست و گفت: تضعیف توان حزب‌الله و سپاه پاسداران از مهمترین اهداف و خواسته‌های طراحان FATF است.
کد خبر: ۲۹۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ - 22June 2018

محدودسازی سپاه یکی از اهداف طراحان FATF«ابوالفضل حسن بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان «دامغان» در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در تشریح کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (FATF) اظهار داشت: در سال ۱۹۶۱ آمریکایی‌ها و بلوک غرب تصمیم گرفتند که اقداماتی علیه شوروی سابق و بلوک شرق انجام دهند؛ لذا معاهده‌ای را با ۴۹ بند تنظیم کردند.

این نماینده در ادامه با بیان اینکه فروپاشی شوروی سابق از سوی آمریکایی‌ها و به واسطه FATF صورت گرفت، افزود: بعد از تحقق این هدف، آمریکا و متحدانش که در واقع طراحان اصلی FATF بودند، خواستار عضویت تمام کشور‌ها در این معاهده شدند که تا امروز ۱۸۸ کشور اروپایی و آسیایی این توافق را پذیرفته و آن را امضا کردند.

وی حق تفحص و حق شروط را از ویژگی‌های طرح FATF عنوان کرد و گفت: کشور‌ها می‌توانند بر اساس قانون اساسی خودشان نسبت به این معاهده بند‌هایی را اضافه و آن را اجرا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر اقتصاد دولت دهم بعضی از بند‌های این معاهده را به نمایندگی از کشورمان پذیرفت و امضا کرد و آقای طیب نیا هم که عهده دار وزارت اقتصاد دولت یازدهم بود با بند‌هایی که در جهت رونق اقتصادی کشور بود، موافقت کرد.

حسن بیگی با بیان اینکه ۲ بند از این معاهده نگران‌کننده است و ما تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر پذیرفتن آن‌ها نگرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: مسئله پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را نمی‌توان بدون شناخت و آگاهی از هدف و موضع طراحان این طرح پذیرفت؛ چراکه آمریکایی‌ها و متحدانش درک صحیحی از معنا و مفهوم تروریسم ندارند و هر طور که خودشان بخواهند در زمان‌های مختلف بسته به شرایط خاص کشورشان تروریسم را معنی می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه‌هایی همچون داعش، القاعده، طالبان و منافقین که در جهت تامین منافع و تحقق اهداف آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند، از نظر غربی‌ها بعنوان تروریست شناخته نمی‌شوند و بالعکس کسانی که برای دفاع از کشور و مقدسات خود در مقابل تجاوز بیگانگان ایستادگی کرده و جهاد می‌کنند را تروریست خطاب می‌کنند.

حسن بیگی دفاع از امت‌های اسلامی بی دفاع و مبارزه با تروریسم و جریان تکفیری را وظیفه شرعی جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به نقش اساسی ایران در شکست گروه‌های تروریستی در منطقه خاطرنشان کرد: در آینده احتمال اینکه آمریکایی‌ها گروه‌های مبارز اسلامی همچون حزب الله لبنان و حشدالشعبی را در لیست تروریست‌ها قرار دهند، زیاد است؛ لذا پذیرفتن این کنوانسیون از طرف ما لزومی ندارد؛ چراکه با عضویت کشورمان در FATF راه‌های پشتیبانی از گروه‌های مبارز اسلامی مسدود خواهد شد که این امر آرزو و خواسته بزرگ نظام سلطه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترفند و توطئه‌های طراحان FATF برای به عضویت درآمدن کشور‌های اسلامی در این کنوانسیون گفت: آن‌ها اعلام کرده‌اند که هدف اصلی از تشکیل این معاهده مقابله با پولشویی و مبارزه با کشور‌هایی است که داعش، جبهه النصره، القاعده و طالبان را حمایت می‌کنند، در حالی که خودشان از حامیان تراز اول این گرو‌ه‌های تروریستی هستند.

وی دشمنی آمریکا با گروه‌های آزادی‌بخش را که برای دفاع از منافع ملی کشورمان با تروریست‌ها در نبرد هستند، پایان‌ناپذیر دانست و افزود: در واقع محدودیت‌سازی برای حزب الله لبنان، سازمان آزادی‌بخش فلسطین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگترین اهداف آمریکا در جهت تشکیل معاهده FATF است؛ لذا ما به واسطه شناخت دقیق از اقدامات غربی‌ها، به هیچ وجه این کنوانسیون را قبول نداریم.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به عملکرد آمریکا در برجام گفت: رابط مستقیمی میان FATF و برجام وجود دارد؛ همچنانکه در زمانی موضوع کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و بحث پولشویی از سوی این کشور مطرح شد که ترامپ از برجام خارج شده بود.

وی ادامه داد: آمریکا در توافق برجام نتوانست کشور ما را تحت سلطه خود قرار دهد به همین دلیل وقتی که متوجه شد ادامه برجام برایش منفعتی ندارد از این توافق خارج شد و تصمیم گرفت با راه اندازی فتنه‌ای جدید در قالب FATF اجماع جهانی علیه کشورمان ایجاد کند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

نظر شما
پربیننده ها