شهدای کابینه دولت در فاجعه ۷ تیر/ ۱  

شهید مطهری: «قندی» امید من است

همسر شهید مطهری روایت کرد: «شهید فقط از دو شاگرد خود زیاد تعریف می‌کرد و به آن‌ها امید داشت که شاید در دروس فلسفه و فقهی ستارگانی در جهان اسلام باشند که یکی از آن‌ها شهید قندی بود».
کد خبر: ۲۹۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 23June 2018

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: «قندی امید من است»، این سخن شهید مرتضی مطهری در مورد قندی است. او یکی از بهترین شاگردان استاد مطهری بود. همسر شهید مطهری روایت کرده است «شهید فقط از ۲ شاگرد خود زیاد تعریف می‌کرد و به آن‌ها امید داشت که شاید در دروس فلسفه و فقهی ستارگانی در جهان اسلام باشند که یکی از آن‌ها شهید قندی بود». یکی از آرزو‌های بزرگ شهید قندی رفتن به حوزه علمیه قم بود. 

شهید مطهری: «قندی» امید من است

شهید قندی مدرک فوق لیسانس مهندسی الکترومکانیک خود را سال ۴۵ از دانشگاه تهران دریافت کرد. سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. او در سال ۵۰ مدرک دکتری رشته مهندسی برق و الکترونیک را کسب کرد. محمود فعالیت‌های اسلامی – سیاسی خود را در کتابخانه اسلامی دانشکده فنی آغاز و در آمریکا ادامه داد. او همچنین یکی از موسسین انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا بود. وی در آمریکا با شهید چمران آشنا شد و پس از بازگشت به کشور همکاری بیشتری داشتند.

وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به کشور بازگشت و به پخش اعلامیه‌های امام راحل پرداخت. او در زمان اغتشاشات ضد انقلاب در کردستان که خرابی دستگاه‌های مخابراتی را به دنبال داشت، پیش از هر کسی برای تعمیر آن‌ها پیش‌قدم شد. شهید قندی ۲ مرتبه از سوی ساواک شناسایی و زندانی شد.

شهید مطهری: «قندی» امید من است

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت ریاست دانشکده مخابرات و سپس از طرف شورای انقلاب به وزارت پست، تلگراف و تلفن منصوب شد. شهید قندی ارتباط نزدیکی با شهدای بزرگی همچون چمران، بهشتی و مطهری داشت و راه آن‌ها را سرلوحه خود قرار داده بود. او دو روز پس از شهادت شهید چمران خطاب به همسرش گفته بود: «دلم برای چمران تنگ شده است».

تجدیدنظر در سازمان شرکت مخابرات ایران براساس سیاست عدم تمرکز، واگذاری اختیارات و مسوولیت های اجرایی به استان ها، کاهش تمرکز پرسنل در واحدهای مرکزی شرکت و ترغیب آنان برای مراجعت به استان ها، کاهش برنامه توسعه تلفن تهران و شهرهای بزرگ و اختصاص اعتبارات مربوطه به نقاط محروم و کوچکتر، تقویت اخلاق اسلامی و رفتار مذهبی کارکنان، برقراری ارتباط مخابراتی بیش از 500 روستای کشور و تقویت امکانات مادی برای تولیدکنندگان داخلی وسائل مخابراتی در جهت خودکفا شدن مملکت نسبت به خرید وسائل مورد نیاز از جمله فعالیت‌های شهید قندی در دوران حیات است.

شهید قندی در تاسیس جامعه اسلامی دانشگاهیان فعالیت داشت. وی در آخرین ساعات حیات خود قبل از شرکت در جلسه حزب جمهوری اسلامی به کلاس درس فقه رفته بود. شهید قندی از محضر شهید بهشتی بسیار بهره برد و سرانجام ۷ تیر ماه در کنار وی به آرزوی دیرینه‌اش رسید و آرام گرفت.

شهید مطهری: «قندی» امید من است

در قسمتی از آخرین پیام شهید قندی خطاب به همکارانش چنین آمده است: «اینک در آستانه فرا رسیدن ماه مقدس و مبارک رمضان قرار گرفته‌اید، دعا می‌کنم که در این ماه مبارک خاطره پیروزی‌های بزرگ مسلمین صدر اسلام برای ملت ما  تجدید شود و به همه همکاران عزیز توصیه می‌کنم که در این ماه مبارک به تهذیب نفس، توبه از لغزشگاه‌ها و گناهان، نزدیک شدن به خالق و نیز کسب آمادگی بیشتر برای مبارزه با دشمنان اسلام و ایران و به ویژه نابودی رژیم صدام کافر بپردازیم».

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار