ماجرای انتقال پای شهید «صابری» با ساک

رزمنده و عکاس دفاع مقدس می‌گوید: در اهواز وقتی ساکم را گذاشتم زیر دستگاه اشعه تا وارد فرودگاه شوم، بچه‌های سپاه تعجب کردند. درِ ساک را که گشودم، همه تعجب کردند. پای قطع شده داخل ساک باعث شد تا همه بیایند بالای سرم. وقتی توضیح دادم که «حسین صابری» امروز در فکه به‌ شهادت رسیده و پیکرش به تهران منتقل شده و من می‌خوام سریعا به تهران روم تا این پای جامانده را به پیکرش ملحق کنم، مات و مبهوت اجازه دادند تا سوار هواپیما شوم.
کد خبر: ۲۹۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ - 23June 2018

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «حمید داودآبادی» رزمنده و نویسنده دفاع مقدس در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی با اشاره به یکی از شهدای تفحص نوشته است:

شب بود و هوا تاریک. با چند پروژکتور، حیاط معراج شهدا را روشن کرده بودند. همه می‌خواستند پیکر شهید «حسین صابری» (سومین شهید خانواده‌ صابری) را که تازه در تفحص، شهید شده بود ببینند. میزی در حیاط گذاشته بودند تا او را غسل دهند.

حاج «بهزاد پروین قدس» که از راه رسید، مثل همیشه ساک بر دوشش بود. ناگهان از داخل ساک، چیزی بیرون آورد که همه از تعجب مات ماندند. بسته‌ای را گشود و پای قطع شده‌ حسین را که هنگام انفجار مین والمری به وسط میدان مین ارتفاع ۱۱۲ فکه افتاده بود، پیدا کرده و با خود آورده بود.

حاج «بهزاد پروین قدس» در این رابطه می‌گوید: در اهواز، وقتی ساکم رو گذاشتم زیر دستگاه اشعه تا وارد فرودگاه شوم، بچه‌های سپاه تعجب کردند. درِ ساک را که گشودم، همه کُپ کردند. پای قطع شده داخل ساک باعث شد تا همه بیایند بالای سرم.

پای جامانده

وقتی توضیح دادم که «حسین صابری» امروز در فکه به‌ شهادت رسیده و پیکرش به تهران منتقل شده و من می‌خوام سریعا به تهران روم تا این پای جامانده را به پیکرش ملحق کنم، مات و مبهوت اجازه دادند تا سوار هواپیما شوم.

و اینگونه بود که پای جامانده شهید صابری توسط حاج بهزاد پروین قدس به پیکرش بازگشت و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت‌ زهرا (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار