مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران عنوان کرد؛

اجرای طرح «مصالح الهدی» و «نورالهدی» در مازندران/ ضرورت ساخت مرکز تربیت معلم قرآنی در شمال کشور

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران شورای گفت: طرح «مصالح الهدی» و «نورالهدی» به عنوان طرح ۱۹ ساله و ویژه تربیت نیروی قرآنی برای اولین بار در مازندران اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ - 23June 2018
اجرای طرح «مصالح الهدی» و «نورالهدی» در مازندران / ضرورت ساخت مرکز تربیت معلم قرآنی در شمال کشوربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران صبح امروز در نشست با استاندار مازندران، با بیان اینکه تأسیس تبلیغات اسلامی از برکات انقلاب اسلامی و حضرت امام راحل است و به فرموده مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی از حسنات انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این نهاد از دوران دفاع مقدس با اعزام مبلغان، مداحان، گروه‌های سرود، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و غیره در حوزه‌های مختلف فعال بوده است.
 
این مسئول با اشاره به خدمات زیاد سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان در مازندران توسط آیت‌الله روحانی تأسیس شد و در همه شهرستان‌ها به‌جز شهرستان‌های جدید دارای اداره هستیم.
 
شکریان یادآور شد: در مازندران ۱۲۵ پست مصوب در تبلیغات اسلامی استان فعالیت دارد و از ادارات کل ویژه سطح کشور به شمار می‌رود که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، معاونت فرهنگی، پژوهشی، دارالقرآن و مؤسسات قرآنی را ازجمله فعالیت‌ها و بخش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: در بخش دارالقرآن که در ۷۰ عنوان از پیش‌ دبستانی تا تربیت کادر متخصص فعالیت می‌کند، ۱۵ سال پی‌درپی رتبه برتر کشوری را دارا هستیم.
 
وی همچنین تقویت نیرو برای آینده نظام را از دیگر طرح‌های تبلیغات اسلامی برشمرد و ابراز داشت: شورای فرهنگ عمومی و فرهنگی روستاها از جمله نیازمندی‌ها است و تشکیل آن از سوی سازمان تبلیغات در حال ابلاغ است.
 
این مسئول با بیان اینکه «مصباح الهدی» و «نورالهدی» از جمله طرح‌های 6 ساله برای پرورش نیرو است و امسال و در سیزدهمین سال اجرای طرح، اختتامیه آن برگزار می‌شود، گفت: تلاش داریم این طرح به صورت ۱۹ ساله و برای اولین بار در استان اجرایی شود.
 
شکریان گفت: طرح «مصباح الهدی» و «نورالهدی» به عنوان طرح ۱۹ ساله و ویژه تربیت نیروی قرآنی برای اولین بار در مازندران اجرایی می شود.
 
وی شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی و مشاوره برای کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر فعالیت ها برشمرد و استقرار روحانیان را از برنامه ها بیان کرد و گفت: ۱۱۹ روحانی مستقر در استان فعالیت می کنند و تداوم فعالیت آنان نیازمند تکمیل خانه های عالم است.
 
وی تربیت کادر متخصص در ۲۶ رشته را از جمله اولویت‌های قرآنی در استان بیان کرد و گفت: ۹ هزار و ۴۰۰ کادر متخصص دارای گواهینامه در استان وجود دارد که سه هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.
 
شکریان تربیت کادر متخصص قرآنی را در ارتقای اشتغال در استان مهم برشمرد و گفت: در استان ۹۰۰ موسسه، خانه قرآن شهری و روستایی و مرکز قرآنی وابسته به تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از تشکیل اتحادیه قرآنی در استان خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی تنها دستگاهی است که دارای پست کارشناسی قرآنی است و هر سال به‌طور متوسط ۵۰ دوره قرانی در استان برگزار می‌شود.
 
وی خواستار ایجاد معاونت مجازی در تبلیغات اسلامی شد و همچنین با بیان اینکه 5 دبیرستان معارف در استان فعالیت دارد گفت: هدف ما آموزش و تربیت خوب است و خوشبختانه خروجی خوبی داشته است.
 
شکریان با بیان اینکه آمادگی راه اندازی دبیرستان معارف در همه شهرستان‌ها داریم، مسائل و تنگناهای مالی را از جمله موانع بیان کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد طرح‌های قرآنی به بخش‌های خصوصی واگذار می‌شود و این مسئله در ایجاد اشتغال کمک می‌کند.
 
وی ساخت مرکز تربیت معلم قرآنی شمال کشور را از جمله نیازمندها بیان کرد و متذکر شد: سال های از کلنگ زنی این مرکز می گذرد و هنوز تکمیل نشده است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران شمار طرح های نیمه کاره خانه عالم را ۲۰۷ پروژه بیان کرد و گفت: برای اینکه آموزش مداحی ساماندهی شود نسبت به راه اندازی ۱۰ مرکز آموزشی مداحی اقدام شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار