قرارداد ۳۹ میلیون دلاری آمریکا برای استفاده از پهپاد در جنوب افغانستان

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که پنتاگون برای تجهیز تفنگداران دریایی این کشور در جنوب افغانستان به هواپیما‌های بدون سرنشین، قراردادی به‌ ارزش ۳۹ میلیون دلار را منعقد کرده است.
کد خبر: ۲۹۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ - 23June 2018

قرارداد ۳۹ میلیون دلاری آمریکا برای استفاده از پهپاد در جنوب افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که شرکت «جنرال اتمیکس» یک شرکت تسلیحاتی طرف قرارداد پنتاگون توافق کرده است تا چندین فروند از هواپیما‌های بدون سرنشین «MQ-9» را به جنوب افغانستان ارسال کند.

براساس این گزارش، کارکنان شرکت جنرال اتمیکس برای پرواز و تعمیر و نگهداری این هواپیما‌ها و حمایت از یگان تفنگداران دریایی ولایت‌های نیمروز و هلمند اعزام می‌شوند که با پاکستان مرز مشترک دارند.

به گزارش «وار زون»، کارمندان این شرکت تسلیحاتی «تقریباً به‌طور قطع» پهپاد‌ها را از ایستگاه کنترل در شهر «یوما»‌ی ایالت «آریزونا» در آمریکا هدایت خواهند کرد و برخی دیگر از نیرو‌های قراردادی این شرکت نیز با حضور در افغانستان مسئولیت پرواز، فرود و تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها را به‌عهده خواهند داشت.

پنتاگون در حالی این قرارداد را منعقد کرده است که بمب‌ها و موشک‌های استفاده‌ شده ارتش آمریکا در افغانستان از ژانویه تا ماه می‌سال جاری میلادی نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه حملات هوایی آمریکا در مقایسه با دیگر سال‌ها در افغانستان است.

پیش از این نیز نیروی هوایی آمریکا خبر داده بودند که شمار هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا در پایگاه هوایی قندهار افزایش یافته و احتمال انتقال این هواپیما‌ها به دیگر مناطق افغانستان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها