مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان:

اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به لرستان در ماه رمضان/ ثبت ۱۵۳ کانون فرهنگی تبلیغی و ۴۰۰ موسسه و مرکز قرآنی در لرستان

حجت‌الاسلام «سعید مهدوی امین» با بیان این‌که پنج دبیرستان علوم و معارف در استان لرستان وجود دارد، اظهار داشت: ۱۵۳ کانون فرهنگی و تبلیغی و ۴۰۰ موسسه و مرکز قرآنی در استان ثبت شده است.
کد خبر: ۲۹۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ - 23June 2018

اعزام 1200 مبلغ به لرستان در ماه رمضان/ ثبت 153 کانون فرهنگی تبلیغی و400 موسسه و مرکز قرآنی در لرستانبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی امین» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان، ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی متولی حوزه‌های علمیه در بحث تبلیغ شد. اساس کار این سازمان بر تشکل‌های مردمی است و اکثر نیازهای سازمان توسط تشکل‌های مردمی برطرف می‌شود.

وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی دستگاهی مردمی و بنای این سازمان مردمی است و ما کار ساماندهی، نظارت و هدایت را بر عهده‌ داریم، افزود: هزار و ۷۰۰ مسجد در سطح استان داریم که حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ مسجد امام‌جماعت دارند و برای مابقی مساجد نیز در ماه‌های خاص امام جماعت اعزام می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان عنوان کرد: ۴۰۰ امام جماعت در مساجد استان فعال هستند، ۳۲۰ امام جماعت ادارات با ابلاغ سازمان تبلیغات فعالیت دارند و ۲۵۰ مبلغه سنتی نیز ساماندهی شده‌اند، همچنین هزار و ۷۰۰ مبلغ و مبلغه در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند و کد تبلیغی گرفته‌اند.

وی بیان کرد: ۳۲۰ خانه عالم در استان وجود دارد که ۱۳۷ روحانی مستقر در خانه‌های عالم است و موردحمایت سازمان هستند و کار‌های بزرگی در سایر زمینه‌ها انجام داده‌اند ۲ هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی در استان فعالیت دارند که سازماندهی شده‌اند و امروز هر هیئت یک روحانی، مداح و رابط فرهنگی دارد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌ با بیان این‌که ۲ هزار و ۱۴۰ مداح ساماندهی و در سامانه «طوبی» ثبت‌نام‌ شده‌اند، تصریح کرد: ۱۵۳ کانون فرهنگی و تبلیغی در استان وجود دارد که ۴۰۰ مؤسسه و مرکز قرآنی در استان ثبت‌شده است و کار‌ها به این مؤسسات سپرده می‌شود، همچنین پنج دبیرستان علوم و معارف «صدرا» در استان وجود دارد که سازمان تبلیغات اسلامی رشته معارف اسلامی را در آموزش‌ و پرورش نهادینه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار ظرفیت فرهنگی و دینی در استان احصا شده است که هر روحانی، مسجد، خانه عالم، کانون، مؤسسه قرآنی یک ظرفیت فرهنگی در استان به شمار می‌رود؛ به‌طوری‌که به ازای هر ۱۲۲ نفر یک ظرفیت فرهنگی در استان وجود دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: متأسفانه حوزه فرهنگ همانند حوزه اجتماعی و اقتصادی دچار بی‌برنامگی است، از بی‌برنامگی در کشور رنج می‌بریم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانسته در این زمینه برنامه ارائه دهد که این امر سبب می‌شود کاری که بخواهد انجام شود به‌صورت یک‌جانبه نباشد که انتظار داریم شورای عالی انقلاب فرهنگی یا دستگاه‌ها را ادغام کند و یا حداقل تفکیک وظایف کند، ولی زمانی این‌گونه پراکندگی شده کسی پاسخگو نیست.

وی اظهار داشت: ستاد شئون فرهنگی در استان وجود دارد که تصمیم‌گیری برای اجرای برنامه‌های متعدد انجام می‌شود، تکیه به نیرو‌های مردمی، همراهی و هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌ها انجام می‌شود که اقدامات خوبی در راستای مسائل فرهنگی انجام شود.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان این‌که یکی از وظایف سازمان تبلیغات اعزام مبلغ به سراسر کشور است افزود: سالی حدود ۶۰ هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شود و در ماه مبارک رمضان حدود هزار و ۲۰۰ نفر مبلغ به لرستان اعزام شد، ۹۰ هزار هیئت مذهبی در کشور وجود دارد که از این تعداد دو هزار و ۶۰۰ هیئت در لرستان است که توسط مردم اداره می‌شوند همچنین ۲۴ انجمن اسلامی در استان وجود دارد که از سازمان مجوز گرفته و به‌صورت خودجوش در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار