رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان؛

سیستان و بلوچستان رتبه برتر اعطای امان نامه به مجرمان فراری نادم را دارد

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان بیشترین فعالیت را در کمیسیون امان نامه دارد و از نظر تعداد امان نامه‌هایی که در استان صادر می‌شود، رتبه برتر کشور را دارد.
کد خبر: ۲۹۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ - 23June 2018

سیستان و بلوچستان رتبه برتر اعطای امان نامه به مجرمان فراری نادم را داردبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان بیشترین فعالیت را در کمیسیون امان نامه دارد و از نظر تعداد امان نامه‌هایی که در استان صادر می‌شود، رتبه برتر کشوری را دارد.

وی افزود: این آمادگی وجود دارد افرادی که شرایط داشته باشند از این فرصت و رافت نظام جمهوری اسلامی بهره مند شوند.

حمیدی ادامه داد: اعطای امان نامه شرایط خاصی دارد و کسانی که جرایمی در سال‌های گذشته مرتکب شدند که جنبه عمومی داشته و برای ترس از مجازات به کشورهای همسایه رفته و متواری باشند، این آمادگی را داریم که اگر ابراز ندامت و پشیمانی کنند و تعهدات و تضمینات لازم را بدهند که مرتکب شرارت نشوند به آن ها امان نامه بدهیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: دبیرخانه کمیسیون امان نامه در اداره کل اطلاعات استان مستقر است که افراد می‌توانند مراجعه کنند تا درخواستشان پیگیری و بعد در کمیسیون امان نامه استانداری که نمایندگان همه دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی حضور دارند بررسی و نتیجه پس از تصویب برای صدور امان نامه به دادگستری استان ارسال، مورد تایید و امضا قرار گیرد.

وی گفت: این امان نامه نسبت به جرایمی که قبلا انجام داده باشند اعتبار دارد و هیچ مرجعی در استان نمی‌تواند این افراد را تحت تعقیب قرار دهد اما اگر مرتکب جرم جدید شدند جرم‌های بعد طبق ضوابط مورد پیگیری و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها