رییس کل دادگستری استان کرمان:

یکی از آرمان‌های حضرت امام(ره) اجرای قوانین اسلامی بود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: امام راحل ماموریت‌های بسیار مهمی به شهید بهشتی محول کردند که متناسب با انقلاب باید مسائل قضایی انطباق پیدا می‌کرد و یکی از اهداف انقلاب و آرمان های حضرت امام(ره)، اجرای قوانین اسلامی بود.
کد خبر: ۲۹۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ - 23June 2018

یکی از آرمان‌های حضرت امام(ره) اجرای قوانین اسلامی بودبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «یداله موحد» صبح امروز در نشست اعضای شورای معاونین دادگستری استان با سرپرست استانداری کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: شهید بهشتی عالمی فرهیخته و مدیری توانمند در نظام جمهوری اسلامی و از برجسته‌ترین مدیران بعد از انقلاب بود.

وی افزود: امام راحل ماموریت‌های بسیار مهمی به شهید بهشتی محول کردند که متناسب با انقلاب باید مسائل قضایی انطباق پیدا می‌کرد و یکی از اهداف انقلاب و آرمان های حضرت امام اجرای قوانین اسلامی بود.

موحد با اشاره به اینکه شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی کشور است، تصریح کرد: بنیان‌هایی برای مشخص کردن مسیر و هدفمند کردن امور توسط شهید بهشتی گذاشته شد و تحولات عمیقی صورت گرفت و ایشان نقش بسیار برجسته‌ای در تدوین پیش نویس و تصویب قانون اساسی به طور خاص اصول مرتبط با ولایت فقیه و قوه قضائیه داشته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب و ترسیم شده راه طولانی داریم و باید سال ها تلاش کرد، افزود: دانشکده علوم قضایی توسط شهید بهشتی تاسیس شد و پلیس قضایی را نیز ایشان تاسیس کرد که بعدها در نیروی انتظامی ادغام شد که امروز خلاء آن احساس می شود.

موحد با اشاره به تاثیر عملکرد سیستم اجرایی بر عملکرد دستگاه قضایی افزود: ۴ هزار پرونده مطالبه مهریه با موضوع سکه در اجرای احکام سراسر استان موجود است و با توجه به وضعیت گرانی سکه، در پرونده ها مجددا درخواست اعسار داده می‌شود و حجم کار چند برابر می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حجم بالای دعاوی دستگاه های اجرایی علیه مردم و مردم علیه دولت بیان کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۷۵۰ پرونده در زمینه اراضی دولتی مطرح شده بود.

موحد گفت: به طور متوسط روزانه ۲۸ هزار نفر در سراسر استان کرمان تحت عناوین مختلف (شاهد، وکیل، دریافت گواهی سوءپیشینه و ...) به سیستم قضایی مراجعه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه عدالت قضایی یکی از شقوق عدالت اجتماعی است، افزود: نقش دستگاه قضایی در عدالت قابل انکار نیست و این قوه ملجاء و پناهگاه مردم است که استقلال این قوه نقش مهمی در استیفای حقوق مردم دارد و نباید این قوه تضعیف شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در دستگاه قضایی استان کرمان سالانه ۷۰۰ هزار پرونده رسیدگی می‌شود و در خطاهایی که وجود دارد، دادگاه تجدید نظر را داریم و نباید با درصدی خطا، دستگاه قضا را زیر سوال برد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها و دستگاه های اجرایی باید عملکردهای دستگاه قضایی را واقع بینانه ببینند، افزود: آنچه که اهمیت دارد دستگاه قضایی کشور است و شخص مطرح نیست و باید منفعت و مصالح اصلی را مد نظر قرار داد.

موحد در پایان با اشاره به ارتقاء وضعیت امنیتی استان کرمان اظهار کرد:  یکی از ارکان اساسی شورای تامین، مسوولان قضایی هستند و باید برای ارتقاء امنیت استان بیش از پیش همکاری داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار