امیر سرتیپ «نامی»:

دشمنان را در کاخ شیشه‌ای شان نابود خواهیم کرد/ وضعیت سوریه مقیاس کوچک جنگ جهانی سوم بود

جانشین مرکز راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر آمادگی کامل نیرو‌های مسلح گفت: امروز تنها امید دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی، تفرقه افکنی است و اگر دشمنان روزی دست از پا خطا کنند، آن‌ها را در کاخ شیشه‌ای شان نابود خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۹۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ - 23June 2018

دشمنان را در کاخ شیشه‌ای شان نابود خواهیم کرد/ وضعیت سوریه مقیاس کوچک جنگ جهانی سوم بودبه گزارش دفاع پرس از قم، امیر سرتیپ «محمد حسن نامی» در مراسم نهمین یادواره ۱۲۸ شهید منطقه دروازه ری قم در مسجد حضرت ولیعصر (عج) با اشاره به پدیده داعش و فلسفه پیدایش آن از سوی رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: آریل شارون نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، تئوری اقالیم را به منظور تقسیم کردن کشور‌های اسلامی به اقلیم‌های کوچک ارائه کرد که تامین امنیت دائمی این رژیم، توسعه سرزمین‌های اسرائیل از نیل تا فرات، مالکیت منابع عظیم انرژی جهان در منطقه خاورمیانه و اشرافیت به مراکز فرهنگی جهان اسلام مانند مکه و مدینه از جمله اهداف چهارگانه آن بود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و برخی کشور‌های اروپایی به این نتیجه رسیدند که باید هر اقدامی علیه کشور‌های اسلامی را از درون این کشور‌ها آغاز کنند، از این رو موضوع داعش را از سال ۱۳۸۳ مطرح کردند.

نامی با بیان این که داعش توسط سازمان‌های موساد و سیا در عربستان، اردن و ترکیه سازماندهی شد، گفت: داعش در سه سال نخست ظهور خود فقط در عربستان سعودی بود و پدید آورندگان آن درصدد بودند در کشور‌های منطقه از جمله سوریه و لبنان هفت اقلیم جدید درست کنند و در دو سال بعد این تعداد اقلیم به ۱۱ اقلیم تبدیل شود، که خراسان و بخشی از سرزمین افغانستان و حتی تاجیکستان و بالاتر از آن نیز جز اقلیم نهم محسوب می‌شد و کار را آغاز نموده و به جایی رسید که تقریبا اکثر دمشق را اشغال کردند.

این فرمانده سال‌های حماسه و ایثار با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نیرو‌های مقاومت برای استفاده از تجربه‌های دفاع مقدس برای عقب راندن تکفیری‌ها از دمشق افزود: اگر تدبیر معظم له نبود، به طور حتم قم، تهران و بقیه شهر‌های کشور وضعیتی بهتر از حلب سوریه نداشت.

نامی، جنگ داعش در سوریه و عراق را جنگ جهانی سوم در مقیاس کوچک توصیف کرد و افزود: آمریکایی‌ها تمام توان خود را به لحاظ تجهیزاتی، تسلیحاتی و پشتیبانی‌های مالی به کار گرفتند و مهمتر از آن کل فضای مجازی را که ۷۰ درصد آن متعلق به صهیونیست هاست را برای آموزش، اطلاع رسانی و عضو گیری در اختیار داعش قرار دارند که خسارت‌های زیادی به ما وارد شد.

وی تاکید کرد: دشمن توانایی حمله به کشور ما را ندارد، چرا که اگر توانایی این کار را داشت بار‌ها و بار‌ها این کار را انجام داده بود و اگر روزی دست از پا خطا کنند، همه آن‌ها را در کاخ شیشه‌ای خودشان نابود خواهیم کرد.

جانشین مرکز راهبردی ارتش اضافه کرد: داعش همانند سیلی به راه افتاده بود و همه کشور‌ها را با خود می‌برد و اگر قدرت نظام اسلامی، رشادت‌های سردار سلیمانی و شهیدان مدافع حرم نبود، هیچ کس نمی‌توانست با آن‌ها مقابله کند.

نامی در بخش پایانی سخنان خود ضمن هشدار نسبت به این که دشمن از طریق فضای مجازی در حال از بین بردن نهاد خانواده که نهاد اصلی اجتماع است، گفت: با توجه به زیان‌ها و خسارت‌های وارد شده از سرویس‌های خارجی فضای مجازی، همه باید از سرویس‌های داخلی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها