دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه:

فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد را از مهدکودک‌ها شروع کرده‌ایم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد را از مهدکودک‌ها شروع کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۹۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ - 23June 2018

فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد را از مهدکودک‌ها شروع کرده‌ایمبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «علی شمشیری» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امروز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر که در محل اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سالیانه به طور متوسط ۲۷ میلیون نفر در جهان به جمعیت معتادین اضافه می شود و با این روند اکنون در جهان ۲۴۶ میلیون نفر در دنیا به این آسیب خانمان سوز مبتلا هستند.

وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده در سال حدود ۲۰۰ هزار نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در دنیا جان خود را از دست می دهند، البته شیوع این آسیب در کشور ما از متوسط جهانی پایین تر و در استان کرمانشاه نیز از متوسط کشوری پایین تر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امنیت را زیربنای توسعه معرفی کرد و افزود: ما آموزش ها را از سطح مهد کودک‌ها آغاز کردیم و در این راستا در حال فرهنگسازی هستیم.

وی تصریح کرد: مقوله مواد مخدر و روان گردانها همواره در دنیا وجود دارد و هیچ وقت به طور صد در صد ریشه کن نخواهد شد. اینکه ما چگونه باید بر این موضوع تسلط پیدا کنیم بستگی به عملکرد و تلاش ما در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته در حال حاضر استان کرمانشاه جزء استانهایی با شیوع پایین است و مصرف مواد در استان کاهش پیدا کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اذعان داشت: با توجه به تعداد بالای دانش آموزان در استان خوشبختانه موردی از مصرف در مدارس نداریم و اگر موردی از فروش و توزیع مواد در اطراف مدرسه نیز مشاهده شود با آنها برخورد خواهد شد.

در ادامه این نشست نیز رضا موزونی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز طرح «قصه درمانی» را پیشنهاد و از برنامه ریزی منسجم جهت برگزاری یک جشنواره در سطح مدارس ابتدایی در این راستا خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار