محاکمه دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه بار دیگر به تأخیر افتاد

دادگاه عالی کشور نیجریه بار دیگر زمان محاکمه شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی این کشور، را به تأخیر انداخت.
کد خبر: ۲۹۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷ - 23June 2018

محاکمه دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه بار دیگر به تأخیر افتادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، دادگاه عالی کشور نیجریه بار دیگر زمان محاکمه شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی این کشور، را به تأخیر انداخت.

دادگاه عالی زمان محاکمه شیخ زکزاکی را ماه آینده اعلام کرد تا نیروهای ارتش این روحانی نیجریه‌ای و همسرش را از دادگاه به مکانی نامعلوم منتقل کنند. پیش از ورود شیخ زکزاکی به دادگاه، هواداران او با برگزاری تظاهراتی از مقامات کشور خواستار آزادی این روحانی شدند، اما در مقابل نیروهای ارتش با معترضان درگیر و در این درگیری چند تن از معترضان مصدوم شدند.

پس از حدود دو و نیم سال از بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی به دست نیروهای ارتش و انتظار محافل داخلی، منطقه ای و بین المللی برای طرح لایحه اتهام علیه دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه، دادگاه عالی ایالت کادونا بار دیگر جلسه دادگاه را به دلیل عدم حضور قاضی دادگاه، به ماه آینده موکول کرد در شرایطی که دلیل غیبت قاضی مشخص نشده است.

منبعی نزدیک به خانواده شیخ ابراهیم الزکزاکی اظهار داشت: شیخ و همسرش به دادگاه منتقل شدند؛ اما قاضی در جلسه دادگاه حاضر نشد. به همین منظور مقرر شد دادگاه به تاخیر بیفتد و دادگاه زمان بعدی این جلسه را یازدهم ژوئیه تعیین کرد. ارتش نیز در ادامه شیخ زکزاکی و همسرش را تحت تدابیر شدید امنیتی از محل دادگاه به مکانی نامعلوم منتقل کرد. وکیل مدافع زکزاکی نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: با آنکه موکل من و همسرش در دادگاه حضور یافتند اما همچنان در بازداشت نیروهای ارتش بودند و به مردم اجازه ملاقات با او را نمی دادند، پس از اعلام تاخیر جلسه دادگاه، این دو از محل دادگاه به مکان دیگری منتقل شدند با آنکه می دانیم شرایط جسمی شیخ زکزاکی بسیار نامناسب است.

پیش از ورود شیخ زکزاکی و همسرش به دادگاه، هواداران وی در کادونا با برگزاری تظاهراتی خواستار آزادیش شدند اما نیروهای ارتش با شلیک گلوله به سوی معترضان با هواداران شیخ برخورد کردند که در این برخوردها چند تن از معترضان زخمی شدند. ارتش در اواخر سال دو هزار و پانزده به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی در شهر زاریا حمله کرد و ضمن مصدوم کردن او و همسرش، چند صد نفر از هوادارانش از جمله زنان و کودکان را که در مراسمی دینی حضور یافته بودند به قتل رساند.با آنکه قوه قضائیه نیجریه در اواخر سال 2016 دستور آزادی شیخ ابراهیم الزکزاکی را صادر کرد، اما فشارهای خارجی بر ارتش نیجریه موجب شد تا این روحانی با وجود شرایط ناگوار جسمی از جمله از دست دادن بینایی یک چشم، همچنان در بازداشت به سر ببرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار