معاون مشارکت های اجتماعی وزیر کشور:

تدوین آئین نامه جدید فعالیت سازمان های مردم نهاد در دست اقدام است

معاون مشارکت های اجتماعی وزیر کشور گفت: نظر به اینکه کشور در حوزه فعالیت سازمان های مردم نهاد، جوان است؛ با هدف برطرف کردن اشکالات این حوزه، آئین نامه جدیدی به زودی ابلاغ می شود.
کد خبر: ۲۹۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ - 23June 2018

تدوین آئین نامه جدید فعالیت سازمان های مردم نهاد در دست اقدام استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس، «کمال اکبری» عصر شنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد و تشکل های اجتماعی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد و موسسات اجتماعی غیرانتفاعی باید در کنار یکدیگر برای حل مشکلات و معضلات جامعه به یک راه حل خردمندانه برسند، چرا که هم دولت و هم مردم از این تشکیلات مردمی و فرهیخته جامعه در سالم سازی جامعه انتظارات زیادی دارند.

معاون مشارکت های اجتماعی وزیر کشور افزود: سازمان های مردم نهاد الگوی اساسی جامعه هستند. مدیران سازمان های مردم نهاد یعنی پیشروان توسعه کشور و حتما توسعه پایدار کشور از رهگذر سازمان های مردم نهاد و مشارکت های اجتماعی عبور می کند، یعنی تک تک اعضای سازمان های مردم نهاد، ظرفیت پیش برندگی نظام را دارند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای موضوع تاکید دارند که باید از توان و ظرفیت مشارکت اجتماعی و سازمان های مردم نهاد استفاده کرد. البته در ابتدای راه هستیم و در این حوزه همانند دیگر حوزه ها نارسایی هایی وجود دارد که با درایت و اصلاح آئین نامه باید به تکامل برسد و سازمان های مردم نهاد به شرایط مطلوب دست یابند.

معاون مشارکت های اجتماعی وزیر کشور خاطرنشان ساخت: در دستور کار وزارت کشور است تا کارگروه های ملی و استانی در استان ها در زمینه سازمان های مردم نهاد تشکیل شود که این اقدام هم می تواند ارتباط خوبی بین دولت و اینگونه سازمان ها ایجاد کند تا سمن ها در بسیاری از حوزه ها یاری گر دولت باشند و از حقوق شهروندی مردم دفاع شود.

گفتنی است در این نشست برخی از اعضای سازمان های مردم نهاد نسبت به ساختار و اساسنامه خانه سازمان های غیر دولتی استان مرکزی اعتراضات و نکاتی داشتند که به معاون مشارکت های اجتماعی وزیر کشور اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها