ذوالفقاری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ناکامی تروریست‌ها در ورود به کشور/ حضور تروریست‌ها در خاک پاکستان را برنمی‌تابیم

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به حوادث اخیر در مرزهای شرقی کشور گفت: خوشبختانه عمده تعرضات گروه‌های تروریستی و اشرار مسلح با امکانات و مقابله نیروهای مرزبانی ناجا و سپاه پاسداران ناکام بوده است.
کد خبر: ۲۹۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ - 24June 2018

ناکامی تروریست‌ها در مقابل نیروهای مرزبانی ناجا و سپاه پاسداران«حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با اشاره به حوادث اخیر در مرزهای شرقی اظهار داشت: استفاده قاچاقچیان مواد مخدر از آر‌.پی.جی و شلیک آن به سمت برجک‌های نیروی انتظامی در چند ماه اخیر بی‌سابقه بوده است.

ذوالفقاری افزود: در درگیری‌های اخیر با اشرار، دو تَن از سوداگران مرگ به هلاکت رسیدند و مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از آنها کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این درگیری‌ها در حوزه مرزی ایران و افغانستان در دو قالب متفاوت صورت می‌گیرد، افزود: یک بخش از این درگیری‌ها توسط گروهک‌های تروریستی انجام می‌شود که عمدتا در جنوب سیستان و بلوچستان شکل می‌گیرد؛ بخش دیگر هم توسط قاچاقچیان مسلح مواد مخدر انجام می‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: در مرز‌های جنوبی هم به صورت متناوب شاهد بروز درگیری‌هایی از سوی اشرار و افراد متخطی هستیم، خوشبختانه عمده این تعرضات با امکانات نیرو‌های مستقر در مرز شامل مرزبانی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران مورد مقابله قرار گرفته و ناکام می‌مانَد؛ البته در مواردی هم منجر به شهادت برخی نیرو‌های ما شده‌اند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه با برنامه‌ریز‌های انجام شده و اشراف اطلاعاتی ما، تروریست‌ها و اشرار مسلح در عملیات‌هایشان ناکام مانده‌اند، گفت: در طول سال‌های گذشته با همکاری با نیروهای پاکستانی و افغانستانی گروه‌های تروریستی در مرزها دستگیر و متلاشی و تعدادی هم به ایران تحویل داده شدند.

ذوالفقاری تاکید کرد: دولت پاکستان در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی و اشرار مسلح برنامه‎های زیادی در مرزها انجام داده‌ است. ما از دولت پاکستان خواسته‌ایم تا اجازه ندهد اشرار در کشورشان پایگاه داشته باشند. عزم دولت پاکستان به صورت عام بر این است که از چنین تحرکاتی جلوگیری کند؛ اما با توجه به مجموعه شرایط جغرافیایی در مرزهایشان، ممکن است مواردی از حوزه نظارت‌شان دور باشد.

وی افزود: ما مکررا این انتظار و توقع بحق ملت و دولت ایران را در تمامی سطوح مقامات دولت پاکستان گوشزد کرده‌ایم که پذیرفتنی نیست تعدادی از این افراد در قالب گروه‌های مسلح بتوانند در داخل خاک یک کشور تا کیلومترها تردد و عملیات کنند و برگردند؛ قاعدتا ما این موضوع را نادیده نمی‌گیریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار