جهانگیری:

وحدت و انسجام راه‌کار مقابله با هجمه‌ اقتصادی آمریکاست

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، وحدت و انسجام را راه‌کار مقابله با این هجمه‌ اقتصادی دانست.
کد خبر: ۲۹۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ - 24June 2018

با وحدت و انسجام مقابل هجمه‌ اقتصادی آمریکا مقابله کنیمبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در صحن علنی امروز (سوم تیرماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها جنگ اقتصادی جدی علیه کشورمان راه‌اندازی کرده‌اند، اظهار داشت: امروز مورد هدف قرار دادن اقتصاد ما از بزرگترین اهداف دولتمردان آمریکاست. آنها بر این تصورند که می‌توانند با بحرانی کردن وضعیت اقتصادی و معیشتی ایران، مقامات جمهوری اسلامی را به پای میز مذاکره بکشانند.

وی افزود: در مقطع کنونی که با هجمه گسترده دشمنان روبرو هستیم بیش از هر زمان دیگری به وحدت، انسجام و همبستگی مسئولان، مردم، نخبگان و جریانات سیاسی نیازمندیم تا بتوانیم در مقابل توطئه‌های بزرگ غربی‌ها با برنامه‌ریزی‌های مناسب با افتخار و سربلندی از بحران‌های پیش رو خارج شویم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: امروز ما به سازوکارهای اقتصای مناسبی نیاز داریم. در واقع 2 وزارتخانه «صنعت معدن و تجارت» و وزارتخانه «بازرگانی» از جمله وزارت‌خانه‌های مهمی هستند که می‌توانند با مدیریت صحیح، کشور را از معضلات کنونی خلاصی بخشند.

جهانگیری ابراز داشت: در تمام کشورها حتی آزادترین آنها، تفکیک وزارتخانه‌ها جزو اختیارات رئیس جمهور آن کشور است و این رئیس جمهور است که تصمیم می‌گیرد کابینه خود را با چند وزیر و وزارتخانه آغاز کند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: کوچک‌سازی دولت که امروز مد نظر نمایندگان و در دستور کار قرار دارد، در بحث وزارتخانه‌ها نمی‌گنجد، چرا که بیش از چند هزار کارمند در صندوق‌های بازنشستگی، نهادهایی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها که مرتبط با دولت‌اند در حال فعالیت هستند که اصلاح ساختار و ایجاد تغییرات در این نهادها معنا پیدا میکند، نه در ادغام وزارتخانه‌های مهمی که به عنوان مجری سیاست‌گذاری‌های دولت در جهت توسعه و پیشرفت کشور هستند.

وی تاکید کرد:‌ در شرایط فعلی وظیفه وزارتخانه‌ها خنثی‌سازی توطئه‌های بزرگی است که از سوی دشمنان علیه کشورمان طراحی شده‌اند.

جهانگیری با بیان اینکه دشمن در مرحله اول برای ضربه زدن به اقتصاد کشور، صنعت ما را هدف قرار داده است، تصریح کرد: ما در این بخش نیازمند سرعت عمل و پیگیری به موقع در ایجاد وزارت بازرگانی به عنوان نهادی که کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار و تامین مایحتاج مردم از وظایف مهم آن است، هستیم. لذا یک روز تاخیر در ایجاد این وزارتخانه برابر است با افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم و سخت تر شدن زندگی آنها.

وی با توجه به اینکه تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت معدن و تجارت از ضرورت‌هاست و نیاز امروز کشور است، ادامه داد: اگر تمرکز وزیر صنعت علاوه بر این وزارت‌خانه بر روی وزارت بازرگانی هم باشد نه تنها کاری از پیش نمی‌رود بلکه بخش صنعت هم تضعیف و رها می‌شود که این امر منجر به تعطیلی کارخانجات در ماه‌ها و  سال‌های آینده خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: از آنجا که تخریب حمل و نقل کشور در دستور کار دشمنان قرار دارد، اولین تحریم آمریکایی‌ها در خصوص حمل و نقل کشور بود که ایجاد محدودیت‌ها در حوزه های هوایی، دریایی و بیمه‌های مرتبط با آنها، از جمله این موارد است.

جهانگیری افزود: مهم‌ترین بخشی که می‌تواند در شرایط فعلی برای اشتغال کشور در جهت رونق طرح‌هایی که نیاز به ارز ندارند، موثر باشد، موضوع مسکن است. دولت مسئولیت جدی در مقابله با فشارهای عظیم اقتصادی دشمنان داخلی و خارجی دارد؛ لذا با اتحاد مسئولان باید در جهت خروج از این بحران‌ها کشور را فرماندهی کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها