مروری بر زندگی شهید «هادی»؛

دعای معلم شدنم را به جان شهید «ابراهیم هادی» کنید

در بخشی از کتاب «سلام بر ابراهیم 2» آمده است: «در ایام جنگ معلمی داشتم که خیلی بر من و همکلاسی‌ها تاثیر داشت. بسیاری از شاگردان او اهل نماز و جبهه شدند. یک روز به ایشان گفتم خدا را شکر که شما معلم ما هستید. دبیر ما گفت: دعایش را به جان شهید ابراهیم هادی کنید».
کد خبر: ۲۹۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ - 24June 2018

دعای معلم شدنم را به جان شهید «ابراهیم هادی» کنیدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شهدا راهنمای خوبی برای تشخیص مسیر حق و باطل هستند. «ابراهیم هادی» با شهادتش خیلی‌ها را به مسیر درست زندگی کشاند و الگوی جوانانی شد که حسرت شهادت را می‌خورند. به‌همین خاطر گریزی به جلد دوم کتاب «سلام بر ابراهیم 2» درخصوص برخی از ویژگی‌های جالب شخصیتی شهید «هادی» زده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

معلم

«در ایام جنگ معلمی داشتم که خیلی بر من و همکلاسی‌ها تاثیر داشت. بسیاری از شاگردان او اهل نماز و جبهه و... شدند. یک روز به ایشان گفتم: خدا را شکر که شما معلم ما هستید. دبیر ما گفت: دعایش را به جان شهید «ابراهیم هادی» کنید. او مرا به اینجا کشاند. بعد ادامه داد: ما با اصغر وصالی رفیق بودیم. اما در مراحل سخت گزینش اول انقلاب رد شدیم. توی مراسم ختم شهید وصالی بود که ابراهیم را دیدم. از او خیلی خوشم آمد و سلام کردم.

ابراهیم که تا حدودی مرا می‌شناخت، جواب سلام را داد و پرسید: «چه می‌کنی؟» گفتم: گزینش سخت دانشگاه تربیت معلم مرا رد کرده.

از فردا صبح ابراهیم به دنبال کار من افتاد. قبلا مدتی با گزینش آموزش و پرورش همکاری داشت. به‌خاطر سخت‌گیری بیش از حد گزینش اول انقلاب از آن‌ها جدا شده بود. خلاصه اینکه ما امروز به برکت زحمات و پیگیری این شهید بزرگوار معلم هستیم.»

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار