سردار محسن‌شیخی عنوان کرد؛

برگزاری دوره‌های آموزش داستان‌نویسی/ برنامه‌های جایزه ادبی «یوسف» استان تهران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران برنامه‌های هشتمین جایزه داستان کوتاه «یوسف» را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۹۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ - 24June 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری هشتمین دوره جایزه ادبی داستان کوتاه یوسف ویژه استان تهران صبح امروز (یک‌شنبه، سوم تیرماه) با حضور سردار «علی‌اصغر محسن‌ شیخی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در جمع اهالی رسانه برگزار شد.

سردار «محسن‌شیخی» در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت مصطفی چمران و با بیان اینکه قرآن کریم نقل کردن و حدیث گفتن را نعمت خداوند متعال می‌داند، اظهار داشت: وظیفه همه است که در شرح دوران پُر حادثه انقلاب شکوهمند اسلامی را صادقانه و سالم به نسل آینده منتقل کنیم.

وی با تاکید بر وجود علنی جنگ نرم دشمن علیه کشورمان ادامه داد: با اینکه در ظاهر جنگ سختی علیه کشورمان وجود ندارد اما جنگ رسانه‌ای سخت‌تری علیه ما در حال وقوع است که اهالی رسانه وظیفه و رسالت سنگینی در راستای تفهیم ماهیت و مبارزه با آن دارند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون هفت دوره از جایزه ادبی داستان کوتاه یوسف شامل داستان‌های دفاع مقدس را برگزار کرده است اما امسال با تغییر در رویکردها، قصد جمع‌آوری آثار را به صورت استانی دارد به گونه‌ای که علاوه بر ارزیابی و اعطای جوایز ملی، نویسندگان در استان‌ها نیز مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.

سردار محسن‌ شیخی تاکید کرد: قصد داریم در کنار استفاده از تجربه پیشکسوتان اهالی قلم، میدان را برای جوانان و نوقلمان باز کنیم. این جشنواره که میزبان داستان‌های کوتاه تا سقف چهار هزار کلمه خواهد بود مصمم است که ظرفیت طیف گسترده‌ای از نویسندگان را فعال کند.

وی نوشتن در عرصه دفاع مقدس را یک توفیق الهی دانست و افزود: به زعم ما هر کسی اثری را به این جشنواره ارسال کند به نوعی برنده است چراکه توفیق بزرگی نصیبش شده است چرا که قلم زدن در عرصه دفاع مقدس جدای از برگزیده شدن، یک توفیق است لذا انتظار می رود در این دوره بتوانیم در استان تهران ـ با ترکیب جمعیتی موجود ـ آثار زیادی را میزبانی کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران درباره محورهای این جایزه گفت: دفاع مقدس، بیداری اسلامی و دفاع از حریم اهل بیت (ع) سه محور اصلی هشتمین جایزه ادبی داستان کوتاه یوسف خواهند بود. همچنین ما امسال 2 بخش دفاع 45 روزه خرمشهر و فتح خرمشهر را نیز اضافه کرده‌ایم که نویسندگان تا 31 شهریور فرصت ارسال آثار به دفتر دبیرخانه این جایزه را خواهند داشت.

سردار محسن‌ شیخی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس نیازی به بزرگنمایی ندارد، بیان کرد: نباید دفاع مقدس را صرفاً در یک قاب ببینیم چراکه این نوع نگاه یک اهانت به دفاع مقدس است. خوشبختانه جوانان در گذشته اقبال خوبی نسبت به داستان کوتاه دفاع مقدس داشته‌اند که امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

وی همچنین از برگزاری کلاس‌های داستان نویسی برای نوقلمان خبر داد و گفت: ما در برنامه‌های تشویقی و ترغیبی برای نوقلمان علاوه بر اعزام این عزیزان به مناطق راهیان نور برای ایجاد ارتباط با فضای دفاع مقدس نیز کلاس‌‎‌های داستان نویسی را ویژه جوانان را برگزار کرده‌ایم که سعی می‌کنیم در راستای این جایزه برنامه‌هایمان را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار