رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

دستگاه قضا خلیفه الهی است / کمیسیون قضایی مظلوم است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: دستگاه قضا خلیفه الهی است و باید لحظه‌ لحظه زندگی خود، خدا را مدنظر قرار دهیم.
کد خبر: ۲۹۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ - 24June 2018
دستگاه قضا خلیفه الهی است / کمیسیون قضایی مظلوم استبه گزارش دفاع پرس از ساری، «عبدالله رضیان» رئیس مجمع نمایندگان مازندران پیش از ظهر امروز در همایش قضات استان به جایگاه مهم قوه قضاییه اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه قضا خلیفه الهی است و باید لحظه‌ لحظه زندگی خود، خدا را مدنظر قرار دهیم.
 
وی افزود: قوه قضاییه و قضات در برخی جاها مظلوم واقع‌ شده است؛ زیرا این قوه مسئولیت تشکیل پرونده را ندارد و وظیفه تظلم خواهی دارد.
 
رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه در فضای قانون‌گذاری اتفاقات خوبی رخ نداده است، گفت: در کشور اسلامی متأسفانه فضای قانون‌گذاری مشکل دارد و ما شش برابر کشور فرانسه قانون تصویب کردیم و با این ‌وجود چالش‌های جدی در نظام اجرای قانون داریم.
 
رضیان یادآور شد: قانون نیازمند زیر ساخت است و اکنون مظلوم‌ترین کمیسیون، کمیسیون قضایی است و بیشترین طرح‌ها نیز در این کمیسیون در حال بررسی است.
 
وی با تأکید بر مهیا شدن زیرساخت‌ها در امر قانون‌گذاری گفت: ضرورت دارد تا معاونت علمی و پژوهشی قوه قضاییه در زمینهٔ قوانین مربوطه بررسی دقیق داشته باشد.
 
رضیان تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که نتوانستیم آسیب‌های موجود در جامعه را لحاظ کنیم و معاونت علمی و پژوهشی قوه قضاییه در کنار مجلس قرار گیرد و بتوانیم قوانین مربوط را درست تدوین کنیم.
 
وی افزود: هر بار سعی می‌شود تا عناوین مجرمانه را افزایش دهیم و باید سعی کنیم تا مسائل فرا روی را برطرف کنیم.
 
رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه باید شرایط آرامش را برای قضات فراهم کنیم، اظهار داشت: همچنین باید از نظر علمی در پرونده‌های حقوقی و پرونده‌های کیفری توجه خاصی صورت گیرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها