در مراسم رونمایی از کتاب «عزیز کرده» مطرح شد؛

سردار کیانی: شهیدان متدین‌ترین و میهن‌پرست‌ترین انسان‌ها بودند/ تاجوک: شهید همدانی ما را به نوشتن کتاب تشویق کرد

کتاب «عزیز کرده» زندگی‌نامه مستند سردار شهید حاج حسن تاجوک به قلم مرضیه نظرلو رونمایی شد.
کد خبر: ۲۹۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ - 24June 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست رونمایی از کتاب «عزیز کرده» زندگی‌نامه مستند سردار شهید حاج حسن تاجوک به قلم مرضیه نظرلو عصر امروز (یک‌شنبه، ۳ تیرماه) با حضور سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، امیر حمیدرضا گرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، حمیدحسام، گلعلی بابایی و جمعی از خانواده‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

«محمدصادق تاجوک» فرزند شهید حاج حسن تاجوک در این مراسم اظهار داشت: ما برای شروع نوشتن این کتاب سال ۹۳ کار را کلید زدیم؛ اما با مشکلاتی روبرو شدیم. کار کتاب خیلی زمان‌بر بود و بدون عنایت اهل بیت (ع) فعالیت پیش نمی‌رفت و فقط با توسل به اهل بیت (ع) کار را انجام دادیم.

وی گفت: حمید حسام در اولین دیدار برای نوشتن این کتاب ما را به همدان و خدمت شهید حسین همدانی بردند که ایشان از نوشتن این کتاب خیلی خوشحال شدند و گفتند که هر کمکی لازم باشد انجام خواهند داد. آرزوی ما بود که یک قدم در راه شهدا برداریم و این کتاب یک قدم کوچک در این راستا بود.

تاجوک افزود: ما قصد داشتیم یک کتاب درباره کل شهدای ملایر بنویسم؛ اما چون حجم مطالب زیاد شد فقط توانستیم از این شهدا فقط اسمی به میان آوریم. امیدواریم نمره قبولی را از شهدا گرفته باشیم.

سردار «مهدی کیانی» فرمانده اسبق لشکر ۳۲ انصار الحسین در ادامه این مراسم اظهار داشت: گردوغبار هر جنگی فرو بنشیند همه متوجه می‌شوند جنگ خسارات زیاد مادی و معنوی داشته؛ اما تنها موضوعی که این خسارات را هموار کند این است که جنگ دفاعی باشد.

وی گفت: به دلیل اینکه من قبل از حمله عراق، درگیر جنگ بودم این را عرض می‌کنم ما هرگز متجاوز نبودیم و جنگ بر ما تحمیل شد و متجاوز اصلی رژیم بعث عراق بود به همین دلیل جنگ برای ما دفاع مقدس شد. خانواده ‌های شهدا تردید نکنند که آدم‌هایی که در جنگ بودند و به خصوص شهیدان کسانی بودند که متدین و میهن‌پرست‌ترین آدم‌های روزگار بودند.

فرمانده اسبق لشکر ۳۲ انصار الحسین تصریح کرد: شهید تاجوک با چشم باز و تحلیل روشن وارد دفاع مقدس شد. ما در شرایط جنگ رشد جهشی کردیم، جنگ یکی از صحنه‌ای سهمگین و سترد انقلاب بود؛ چرا که دشمن بخاطر اصل انقلاب به ما حمله ور شد. ما همگی یک دهه نسبت به سن‌مان رشد جهشی داشتیم که شهید تاجوک یک نمونه از آن بود، ایشان شخصیتی عاقل و فهیم داشت.

سردار کیانی ترس را جزئی از جنگ دانست و عنوان کرد: اگر کسی که از جنگ نترسد، جسور و بی باک می‌شود و جان دیگران را به خطر خواهد انداخت در صورتی که من شهید تاجوک را به حلم، عمق داشتن و عاقل بودن می‌شناسم.

وی تاکید کرد: شهید تاجوک دقیق صحبت می‌کرد و زمان عملیات باید دقیق توجیه می‌شد. ایشان باید دقیق و با جزئیات عملیات را شناسایی می‌کرد و علت آن نیز این بود که ایشان گل‌سر سبد بچه‌های ملایر بود که همه بچه‌ها دور او جمع بودند به همین خاطر سلامتی بچه‌های برای او اهمیت داشت.

فرمانده اسبق لشکر ۳۲ انصار الحسین عنوان کرد: جنگ تمام شده و شهید تاجوک ‌ها رفتند و مقدس بودند جنگ نیز بخاطر دفاع‌مان است؛ اما امروز باید از سرمایه جنگ قرن‌ها استفاده کنیم. اگر جوانان امروز گرم کننده محفل شهدا نیستند علت و مشکل ما هستیم وگرنه این جوانان همان تاجوک‌های گذشته هستند.

سردار کیانی بیان کرد: هیچ مقطعی را نباید مانند دفاع مقدس بدانیم و نباید هیچ مقطعی را با دفاع مقدس مقایسه کنیم چراکه رزمندگان و بسیجیان ما در آن مقطع هیچ چیزی را بخاطر ایثارگری‌هایشان مطالبه نمی‌کردند.

«مرضیه نظرلو» نویسنده کتاب « عزیز کرده» در ادامه این مراسم با طرح این سوال که چرا تاکنون هیچ کاربری برای شهید تاجوک صورت نگرفته است، اظهار داشت: ننوشته شدن کتابی درباره شهید تاجوک نشان دهنده کم‌کاری‌های صورت گرفته درباره دفاع مقدس است.

وی گفت: نوشتن کتاب «عزیز کرده» به همت فرزند شهید تاجوک صورت گرفت و فقط لطف خدا باعث شد این کتاب را که یک روایت از بچه های گردان مسلم بن عقیل است را بنویسم. این کتاب پر از فرازهایی از شهدای گمنام شهر ملایر است که کمتر نامی از آن ها وجود دارد.

این نویسنده بیان کرد: من تلاش کردم حسن تاجوک را همان طور با ساده و مهربان که برای همه نیروهایش دغدغه دارد را به مخاطب معرفی کنم. این کتاب شامل ۱۲ فصل است که پیشنهاد می‌کنم خواننده کتاب را پیوسته بخواند تا بتواند ارتباط خوبی با آن برقرار کند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار