برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان قم

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، عصر امروز به ریاست استاندار قم در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ - 24June 2018

تشکیل جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان قمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با حضور مسئولان برخی دستگاه‌های استان و فرماندهان نیرو‌های مسلح و با محوریت مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

سرهنگ «احمد حسینی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گزارشی از روند احداث موزه، اعتبارات، کارگروه‌های تشکیل شده و لزوم مشارکت بیشتر دستگاه‌ها در خصوص موزه آرایی و آماده سازی برای افتتاح در دهه فجر امسال ارائه کرد.

موضوع دانشنامه استانی دفاع مقدس و تبین نقش دولت در سال‌های حماسه و ایثار موارد دیگری بود که از سوی دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مطرح شد.

گسترش فضای سبز موزه، استاندارسازی سالن‌های نمایش، بهره مندی از نظرات هنرمندان در محوطه سازی، استفاده از وصیتنامه‌های شهدا به عنوان منابع تحقیقی در ارائه مقالات دانشنامه، تبیین نقش جهاد سازندگی قم در دوران دفاع مقدس و تکیه بر رویکرد مردمی در موزه دفاع مقدس دیگر مباحث و پیشنهاداتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین بهره گیری از تجربیات موزه‌های دفاع مقدس استان هایی چون همدان، ارائه احکامی که مسئولیت هر یک از دستگاه‌ها را در مورد موزه مشخص کند، تبیین نقش بانوان در انقلاب و دفاع مقدس، تمرکز امور به منظور دستیابی به خروجی متناسب با ادبیات و فرهنگ پایداری از موزه و ضرورت همدلی و هم افزایی همگانی در احداث و تکمیل موزه دفاع مقدس دیگر موضوعاتی بود که در جلسه فوق مطرح شد.

سید مهدی صادقی استاندار قم و رییس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در این جلسه از همت و پیگری سرهنگ حسینی در احداث موزه تجلیل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار